Eindhoven,
november

We hebben er weer meer dan dertienduizend studenten bij, en ze komen van over de hele wereld…

Infographic

Afgelopen september is het collegejaar weer begonnen en inmiddels zitten onze studenten alweer een aantal maanden in de schoolbanken. In totaal zijn er dit jaar meer dan dertienduizend studenten gestart met een opleiding bij Fontys, en deze studenten komen niet alleen uit Nederland. Van de 196 landen op onze wereld zijn er vanuit 84 landen studenten naar een van onze vestigingssteden gereisd om te studeren bij Fontys. Dat betekent dat Fontys van 43% van alle landen op de wereld minimaal één student heeft ingeschreven, veel hè!

De opleidingen van FHICT en de opleiding comm­­­erciële economie waren dit jaar verreweg het populairst. Daarnaast mag Fontys dit jaar een groot aantal studenten opleiden tot verpleegkundige en pedagoog en werd ook de opleiding communicatie veelvuldig gekozen.

Het overgrote deel van de studenten schreef zich in voor een voltijd bachelor en er startten meer mannen dan vrouwen met een bachelor. De deeltijdopleidingen worden daarentegen weer meer door vrouwen gekozen.

Natuurlijk heten we ook in studiejaar 2019 – 2020 weer graag nieuwe studenten welkom. Daarom staan er op 17 en 24 november weer de eerste open dagen voor de deur en is er gestart met de werving van nieuwe studenten. Benieuwd wat we allemaal doen? Bekijk het hier.

Auteur: Pim van de Sanden