Eindhoven,
27
september
2018
|
14:51
Europe/Amsterdam

We gaan door met Amber!

Amber foto

Je hebt ze vast al gezien: de Amber deelauto’s staan weer op de Fontys-campussen Rachelsmolen en Stappegoor. Fontys heeft, na een succesvolle pilot periode, besloten door te gaan met de inzet van de Amber auto’s op deze locaties totdat de aanbesteding voor een Fontysbreed deelautosysteem is afgerond. Vanaf 17 september t/m begin maart 2019 kan jij als actieve deelnemer van de pilot dus weer gebruik maken van de BMW I3’s voor je zakelijke dienstritten. Vergeet niet om de Amber app te updaten en plaats je reservering!

Mogelijke uitbreiding
Om vraag en aanbod van de deelauto’s goed op elkaar af te stemmen is het Amber-systeem in eerste instantie beschikbaar voor de reeds actieve deelnemers. Stond jij nog ‘in de wacht’ tijdens de pilot? Dan is de kans groot dat we je binnenkort uitnodigen om actief deelnemer te worden! Afhankelijk van het gebruik, monitoren we periodiek of nieuwe deelnemers (op Rachelsmolen, Stappegoor of andere Fontys-locaties) kunnen worden toegevoegd. Heb je nog geen Amber account en ben je werkzaam op Rachelsmolen of Stappegoor, registreer je dan via https://my.driveamber.com/register/494dd9 als potentiele deelnemer. Je staat dan op de nieuwe wachtlijst.

Een aantal praktisch tips:
1. Voordelig rijden: Amber rekent met een minuut-tarief. Je reservering start bij het openen van de auto en eindigt wanneer de auto terug is op een hub. Hub-hub ritjes zijn daarom het goedkoopst.
2. Neem de fiets voor korte afstanden. Hele kort ritjes naar bijvoorbeeld de Emmasingel in Eindhoven zijn relatief duur voor Fontys. De dienstfietsen van Fontys (reserveren bij receptiebalie) zijn dan een praktisch en vooral gezond alternatief.
3. Neem het OV voor de dienstritten die daarmee goed bereikbaar zijn. Met het stilstaan van een Amber-auto op een niet-hub locatie blijft het tarief doorlopen.

Nieuwe hubs
Op de bestaande hubs zijn weer parkeerplekken gereserveerd voor Amber. Er komen daarnaast nieuwe hubs bij waardoor het gebruik van een Amber nog makkelijker wordt. Vanaf nu kun je ook je Amber-auto parkeren bij de hub op Strijp-T of de Automotive Campus. Heb je hier regelmatig afspraken, dan zijn deze hubs ideaal voor jou.

Bij vragen over het product Amber kan je contact opnemen met de helpdesk van Amber via support@amber.team. Bij vragen aan Fontys kan je contact opnemen met het Mobiliteitsteam via mobiliteit@fontys.nl.

 

Auteur: Mobiliteitsteam