februari

Waar zijn de mannen? Praat mee op maandag 9 maart

De rol van de man in de seksuele opvoeding

waarzijndemannen

Seksuele opvoeding lijkt een vrouwelijke aangelegenheid te zijn. In het sociale domein worden de functies van seksuoloog, seksueel consulent, aandachtsfunctionaris seksualiteit en onderzoeker op het gebied van seksuele gezondheid veelal door vrouwen vervuld. Er is weinig bekend over de rol van de mannelijke professionele opvoeder. Over vaders weten we iets meer. Uit onderzoek blijkt dat 91 procent van de vaders de seksuele opvoeding een taak van de moeders vinden. Ook blijken vaders wel ambities te hebben op het gebied van seksuele opvoeding, echter komt er nog niets van terecht.

Wat is nodig voor mannen om hun ambities beter waar te kunnen maken? Tijdens deze avond gaan we in gesprek met (professionele) opvoeders, zowel mannen als vrouwen, over dit vraagstuk. Deelname is gratis en er wordt gezorgd voor soep en een broodje.

Voor wie is deze avond bedoeld? Voor professionals die werken met kinderen, jongeren en/of jongvolwassenen. Voor ouders. En voor studenten van pedagogiek, pabo en/of social studies.

Deze avond wordt georganiseerd in het kader van "de maand van de leuke seks". Neem ook een kijkje op de website www.maandvandeleukeseks.nl voor meer informatie en nog meer leuke bijeenkomsten en activiteiten.

Wil je je opgeven? Dat kan via deze link

Auteur: Sabine van Ierland