december

Vrijdag 11 december = #PaarseVrijdag

paarse vrijdag

Fontys gaat dit jaar de samenwerking aan met COC Nederland en Student Pride NL om Fontys paars te laten kleuren op vrijdag 11 december! Waarom? Omdat LHBTIQ+’ers in het hoger onderwijs nog altijd meer gepest en gediscrimineerd worden dan niet- LHBTIQ+’ers. En omdat werken en studeren bij Fontys voor iedereen onbezorgd moet zijn.

Fontys is een inclusieve hogeschool. Iedereen is welkom en iedereen is gelijkwaardig. Onze organisatie is gebaat is bij diversiteit. Of het nu gaat om verschillen in etnische of sociaaleconomische achtergrond, religie, seksuele voorkeur of sekse: juist een divers medewerkersbestand en juist een diverse studentenpopulatie maken ons onderwijs en onderzoek beter. Daar zijn wij rotsvast van overtuigd.

Help jij mee om Fontys op vrijdag 11 december nog paarser te laten kleuren? Draag dan op 11 december een paarse outfit en deel je foto op je socials met #paarsevrijdag #wijzijnfontys, deel jouw verhaal op instagram of verzin een leuke nieuwe TikTok video op het nummer ‘Purple Rain’ van Prince!

Kleur je MS Teams achtergrond paars op 11 december
Heb je op 11 december een MS Teams overleg? Gebruik dan de speciale paarse vrijdag achtergrond, zie download rechtsboven in dit bericht.

Oproep LHBTQ+ community
Voel jij je verbonden met de LHBTIQ+ community van Fontys, wil jij mee bouwen aan een inclusievere omgeving of wil je jouw ervaringen delen? We nodigen je graag uit om deel te nemen aan de LHBTQ+ community! Je kunt contact opnemen met:

Auteur: Marieke van de Laar