Eindhoven,

Virtual Reality Tour van de Associate degree Zorg en Technologie

ZT vr ziekenhuisbed

Klik en ervaar! Dit is je kans om op een innovatieve manier de Associate degree (Ad) Zorg en Technologie van Fontys te ontdekken.

Ervaar de Virtual Reality Tour
Via een spectaculaire Virtual Reality Tour, thuis vanaf je eigen bank, kun je de Ad Zorg en Technologie opleiding bezoeken. Je start bij de ingang van het gebouw waar de opleiding fysiek zit. Daar word je vriendelijk welkom geheten en krijg je een korte uitleg hoe de VR-Tour werkt. Dan ga je zelf op ontdekking uit! Eerst naar het Explorelab. Of liever eerst de ruimtes op de 1e en 2e etage ontdekken? Waar je oog in oog komt te staan met alumni en werkgevers. Volg de tour >>

Inkijk in de wereld van een Zorg en Technologie student
De tour geeft een inkijk in wat een Zorg en Technologie studie inhoudt. En wat de toegevoegde waarde is voor het werkveld. Vanuit het werkveld is de groeiende vraag naar professionals die een brugfunctie vervullen tussen (zorg)technologie en zorgpraktijk groot. Om in de maatschappelijke behoefte te voorzien om mensen met een zorgvraag zo zelfstandig mogelijk te laten functioneren. En de combinatie met toenemende technologische mogelijkheden.

Denken in innovatieve technologische oplossingen
De vraag naar een Ad’er Zorg en Technologie is op praktisch niveau: daar waar in de dagelijkse, maar complexe realiteit naar praktische oplossingen gezocht wordt. Het gaat om oplossingen die zorgvragers in staat stellen regie over hun eigen leefsituatie en zelfstandigheid te behouden. Om met dit soort praktische vragen aan de slag te gaan zijn professionals nodig die voldoende inzicht en vaardigheid hebben van technologie én zorg, adviseren en ondersteunen in de realisatie van oplossingen.

Waar werken Ad Zorg en Technologie professionals?
De opleiding leidt professionals op die werkzaam zijn bij zorgorganisaties, (zorg)technologische bedrijven of als zelfstandige. Zij willen zich verder professionaliseren of ontwikkelen op het snijvlak van zorg en techniek. Ze dragen bij aan de verdere innovatie van zorgtechnologie en de acceptatie van, en het juiste gebruik door zorgverleners, zorgvragers en hun naasten.

Nieuwsgierig? Volg de Virtual Reality Tour en bezoek de kennismakenpagina van de Ad Zorg en Technologie.

Auteur: Nicole van As