Eindhoven,
december

'Virtual Reality: een roze bril of goede toepassing in de zorg?'

Maak in dit Fontys Kenniscafé kennis met onze 3e jaars studenten uit zo’n 15 verschillende opleidingen van binnen en buiten Fontys, die hun talenten hebben ingezet in interprofessionele projectgroepen. Samen met docenten werkten de studenten, vaak in opdracht van externe opdrachtgevers, aan een project voor de minor Exploring Health Behaviour (EHB) of de minor Gezondheid & Technologie (EGT).  Op de productenmarkt zijn zo’n 30 verschillende producten te zien. Een groot deel hiervan gaat over Virtual Reality.

Aan de markt is een symposium gekoppeld waarin je kunt zien en ervaren hoe je als (zorg)professional (in opleiding) met VR:

- Je beter in kunt leven in (de aandoening van) een cliënt
- Je cliënt meer oefenmogelijkheden en zelfregie kunt geven over zijn herstel
- Je
 zelf kunt omgaan met lastige situaties.

Je kunt dus kennis en inspiratie op doen tijdens dit Fontys Kenniscafé, maar ook zien welke onderzoeken Fontys (studenten en docenten) doet met deze technologie.

De verschillende workshops zorgen ten slotte ervoor dat je in ‘actiestand’ naar huis gaat. Bijvoorbeeld omdat je handvatten hebt gekregen om zelf met VR aan de slag te gaan.

Alles over de sprekers en verschillende workshops van dit Fontys Kenniscafé.

Datum: woensdag 31 januari 2018
Locatie: Fontys Hogescholen, gebouw TF, ds. Theodor Fliednerstraat 2, 5631 BN Eindhoven
Voor: (zorg)professionals, docenten en studenten
Tijd: 13.30 – 18.30 uur