december

Vierdejaars CO IEMES droomt van een eigen lingeriemerk

Ember Ossevoort legt tijdens haar afstuderen de basis voor een eigen bedrijf

MicrosoftTeams-image (3)

Een duurzame lingerielijn, die zowel geschikt is voor vrouwen als mannen. Die hoopt vierdejaars CO IEMES Ember Ossevoort volgend jaar rond deze tijd op de markt te brengen. De docenten van haar opleiding zien er wel wat in. Tijdens een Dragons’ Den rolde haar project onlangs als beste uit de bus.

Ondernemen en muziek. Ember hoeft niet lang na te denken als ze de vraag krijgt waarvan ze gepassioneerd raakt. Tijdens haar stage bij Temazo Music Group kwamen beide samen. In het verlengde daarvan doet ze nu de albumbegeleiding van Mula B, de Nederlandse rapper die onder meer werkte met Bizzey, Lil’ Kleine en Jonna Fraser. Voor haar afstuderen werkt ze samen met medestudent en zangeres Melissa Janssen, die 2015/2016 de halve finale van The Voice haalde.

Lingeriemerk Rêver
Rêver is andere koek. Met dit lingeriemerk hoopt Ember, zoals de naam al aangeeft, een droom waar te maken. ‘Fashion is een interessante branche,’ legt ze uit, ‘die bijdraagt aan zelfexpressie.’ Maar het is volgens haar ook een branche waarin nog altijd te weinig rekening wordt gehouden met het milieu. In haar samenwerking met artiesten, maar ook met haar merk probeert ze te bereiken dat mensen het beste uit zichzelf kunnen halen. Dus wil ze lingerie op de markt brengen waarin ze zich goed voelen. ‘Daarom wil ik me niet alleen op vrouwen richten, maar ook op mannen, met producten die voor iedereen geschikt zijn.’ Duurzaamheid is daarbij een voorwaarde.

Duidelijke visie
Haar presentatie tijdens de Dragons’ Den viel in de smaak. ‘Ze vonden dat ik een duidelijke visie en een duidelijk doel heb’, vat Ember de reacties samen. ‘Bovendien is duurzaamheid een thema.’ De ‘jury’ was gecharmeerd van haar project, wat haar komende tijd extra begeleiding oplevert. Dat komt goed van pas, want haar merk staat nu nog in de kinderschoenen. ‘December 2022 wil ik een basislijn uitbrengen. Voor die tijd moet ik samples maken, een fabriek zoeken en een communicatiestrategie uitwerken. Dat ga ik doen tijdens mijn afstuderen.’

Duurzame projecten
Zo gaat ze onderzoeken waaraan een duurzaam bedrijf moet voldoen en hoe ze jongeren met haar boodschap kan bereiken. Uiteindelijk droomt ze ervan dat iedereen die haar lingerie draagt, mannen én vrouwen, zich daardoor beter zal voelen. ‘Daarom wil ik ook een derde van de winst investeren in duurzame projecten en projecten die mensen helpen de beste versie van zichzelf te worden.’