Eindhoven,

Uitzending Omroep Brabant 26 november: Denk Groter Debat

Denk Groter debat met Hugo Borst en Carin Gaemers

_M2A9820

Hoe gaan we jongeren weer interesseren om in de ouderenzoerg te werken en hoe houden we die zorg in verpleeghuizen én thuis op peil. Daarover spraken Hugo Borst en Carin Gaemersin het Fontys Denk Groter Debat op 8 november met studenten van Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid, professionals in de zorg en ouderen. Omroep Brabant zendt het debat op 26 en 27 november uit.

Hugo Borst, (voetbal)columnist en schrijver, en Carin Gaemers, historicus, troffen elkaar in de cliëntenraad van het verzorgingstehuis van hun moeders. Samen schreven ze een plan voor een betere verpleeghuiszorg. Het manifest, ‘Scherp op Ouderenzorg’, deed veel stof opwaaien. Ze wonnen er een belangrijke communicatieprijs mee en kregen de voltallige Tweede Kamer achter zich. Tijdens het Denk Groter Debat in een volle Philipszaal van Parktheater Eindhoven probeerden ze de studenten van Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid voor een carriere in de ouderenzorg te winnen. Dat bleek geen gemakkelijke klus.

Maar docent Erik van Roon schoot te hulp. Hij bood Hugo en Carin een team van studentambassadeurs aan van Fontys en het Summa College dat bij die missie gaat helpen.

(lees verder onder de youtube fragmenten)

Omroep Brabant
Omroep Brabant zendt het Denk Groter Debat met Hugo Borst en Carin Gaemers uit op zondag 26 november 13:57 uur, 18:46 uur, 20:46 uur en 22:46 uur. Op maandag 27 november kun je het debat nog bekijken om 13:58 uur en 16:03 uur.