Tweede editie gratis conferentie Dutch Dance University

Studenten minor Dance Industry strikken kopstukken uit de dance-industrie

2021 4 DDU aditya-chinchure-ZhQCZjr9fHo-unsplash

Op donderdag 22 en vrijdag 23 april vindt de tweede editie van de Dutch Dance University (DDU) plaats. Deze gratis online conferentie, georganiseerd door studenten van Fontys ACI's minor Dance Industry in Tilburg, richt zich op opkomende DJ's/ producers en jonge professionals binnen de wereld van de elektronische dansmuziek. Er is onder meer aandacht voor de laatste trends en inzichten.

Na de eerste editie in het voorjaar van 2020 wordt deze editie van DDU op 22 en 23 april uitgezonden vanuit de studio van Fontys ACI in Tilburg. Dutch Dance University is voor het eerst verspreid over twee dagen. In totaal zijn er zeven panels, met meerdere kopstukken uit de dance-industrie. Het programma is online te volgen. Dutch Dance University richt zich op jonge of opkomende professionals met ambities in de dance, die meer inzichten willen krijgen in de branche of die connecties aan willen gaan met andere professionals.

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere mentale gezondheid, NFT's en nieuwe verdienmodellen. Ook zijn er tijdens DDU mogelijkheden om te netwerken. Voor opkomende producers binnen de hardere stijlen is er de gelegenheid om feedback te krijgen op recente producties. Bevestigde sprekers en moderators zijn onder meer: Zany (Hardstyle DJ/Producer), Cassi Catsaros (Marketing Manager, Most Wanted DJ), Faruk Baskopru (Tourmanager, Sam Feldt), Kjeld Staps (NFT-expert), Delete (DJ), Daniël Lippens (Radio DJ), Karsten ter Hoeven (Amsterdam Dance Event).

Dutch Dance University: donderdag 22 en vrijdag 23 april 2021, 14.30 tot 19.00 uur, Twitch.tv/dutchdanceuniversity, entree: gratis. Voor meer informatie bekijk het Facebook-event of volg de socials van het Dutch Dance Industry Lab.

Beeld: Unsplash/Aditya Chinchure