Eindhoven,
december

Toptalent bij Ad Zorg en Technologie

20200825_172632

De eerste lichting studenten van de Ad Zorg en Technologie is recent afgestudeerd. En nu al is een van de studenten, Joyce Hummel, met haar onderzoek genomineerd voor de Ad Toptalentprijs 2020. Dit is een prijs voor Ad-studenten die een bijzondere prestatie hebben geleverd. Joyce voltooide haar afstudeerproject op haar eigen werkplek in een medisch centrum en kon zo haar ervaring van het werk en kennis vanuit de opleiding samenbrengen.

In de Ad Zorg en Technologie bij Fontys bewegen studenten zich op het snijvlak van zorg en technologie. De zorg wordt steeds complexer, en de technologie biedt steeds meer mogelijkheden. In deze Ad komen die twee werelden dichterbij elkaar: studenten leren hoe ze met de toepassing van technologie in de zorg kunnen helpen, adviseren en innoveren. Studenten passen hun kennis direct toe in het (eigen) werkveld, waardoor ze van grote waarde zijn voor de ontwikkelingen in de maatschappij.

Cum laude afgestudeerd
Ook Joyce bracht haar werk en opleiding samen. In haar baan als doktersassistent ondervond zij dat er steeds meer druk op de zorg komt te liggen, waarin de rol van doktersassistent moeilijker wordt om goed uit te voeren. Ze zag dat het maken van online afspraken voordeel kon opleveren voor zowel de praktijk als de patiënt. Door de ervaring die Joyce al had vanuit haar baan, aangevuld met de kennis vanuit de opleiding heeft zij een concreet advies kunnen formuleren waarmee het medisch centrum direct aan de slag kan.
Joyce is op haar onderzoek Online diensten in de huisartsenpraktijk cum laude afgestudeerd. Haar werkgever is trots: “We zien dat Joyce zich door deze studie niet alleen op persoonlijk vlak heeft verrijkt, maar dat de hele organisatie hierdoor een voorwaartse stap heeft gezet.”

Voordracht Toptalentprijs
Voor de Ad Toptalentprijs kunnen hogescholen zelf onderzoek van hun studenten voordragen waarvan zij vinden dat het een bijzondere bijdrage levert aan de maatschappij. Fontys Hogescholen heeft naast Joyce ook oud-student Ad Zorg en Technologie Bas van der Laar voorgedragen met zijn onderzoek Patiëntentemperatuur op de OK, een hot item. Helaas is hij net buiten de nominatie gevallen.

Hoge kwaliteit inzendingen
De jury van de Ad Toptalentprijs vond alle inzendingen van dit jaar van hoge kwaliteit: “Deze studenten hebben laten zien dat creativiteit, innovatie en betrokkenheid zich niet laten beperken door corona of thuiswerken. De gekozen thema’s bieden licht en inspiratie in deze dagen, juist de omstandigheden hebben er bij deze studenten toe bijgedragen dat zij een bijzonder, inspirerend werkstuk hebben afgeleverd.”

Op donderdag 14 januari is de online prijsuitreiking van de Ad Toptalentprijs. Lees meer over de prijs op www.deassociatedegree.nl. Opleidingsmanager Stan Ockers kan alles vertellen over de Ad Zorg en Technologie: s.ockers@fontys.nl.

Auteur: Nicole van As