december

Tilburg is een gezellige studentenstad, onze campus is daarvan het beste bewijs!

180180-VvB-bioscoopreclame zotste

Heb je ze al gezien de afgelopen weken? De posters in de bushokjes of in de toiletten in Tilburgse horeca? Misschien ga je in de kerstvakantie naar de film in Tilburg, Breda of Den Bosch, ook daar kun je uitingen tegenkomen waarmee we aandacht vragen voor studeren bij Fontys in Tilburg.

We zagen in het tweejaarlijkse imago-onderzoek onder scholieren dat de naamsbekendheid van Fontys in de regio heel groot is, bijna 100%. Echter in Tilburg nam de ‘geholpen’ naamsbekendheid wat af en we zagen dat een deel van de doelgroep in en rond Tilburg niet kiest voor Fontys maar voor een opleiding (met name in economisch domein) in Breda. De merkvoorkeur voor Fontys neemt daarmee in regio rondom Tilburg af. De Tilburgse instituten en de dienst M&C sloegen de handen ineen en ontwikkelden samen een campagne met als doel de zichtbaarheid van Fontys te vergroten. Deze goede samenwerking heeft geleid tot een ‘traditionele’ campagne aangevuld met adverteren op social media. De campagne loopt in december en eerste week januari.

De campagne is voorgelegd aan Citymarketing Tilburg en de universiteit omdat zowel doelgroep als doelstellingen van deze twee partners in Tilburg deels overlappen. We streven immers allemaal na dat Tilburg wordt gezien als een aantrekkelijke stad om te gaan studeren. Eind 2019 wordt weer een imago-onderzoek onder scholieren gehouden. #wijzijnfontys

Auteur: Mascha Arts