november

Stages met een duurzaam karakter – SDGs on Stage

sdgs-on-stage

Studenten die op zoek zijn naar een duurzame stage kunnen hiervoor sinds medio 2019 terecht bij SDGs on Stage. Bedrijven die willen bijdragen aan de Sustainable Development Goals (SDGs) kunnen op dit platform rechtstreeks stageopdrachten plaatsen. Momenteel zijn er meer dan 200 stages beschikbaar. Daarnaast publiceert SDGs on Stage elke dag nieuwe artikelen over innovatieve bedrijven, jonge ondernemers, de impact van duurzame stages en duurzame carrièretips.

Fontys is een van de medeoprichters van SDGs on Stage. Als vooraanstaande kennis- en onderwijs-instelling met een maatschappelijke verantwoordelijkheid wil Fontys namelijk actief inspelen op duurzaamheidsontwikkelingen. Een duurzaam, vitaal en inclusief Fontys is waar we de komende jaren aan gaan werken. Bovendien leidt Fontys jonge mensen op die duurzaamheid van de economie en de toekomst van onze mensen en planeet voorop stellen. SDGs on stage verbindt deze studenten met gelijkgestemde organisaties.

Stage in beeld - Arya Hashemi-Nasab
Een mooi praktijkvoorbeeld van SDGs on stage is die van Arya Hashemi-Nasab, student bedrijfskunde aan Fontys Hogescholen. Hij loopt stage bij The Social Handshake, een financial technology start-up en sociale onderneming die 'goed doen’ makkelijk maakt. Het hebben van een ‘Social Handshake’ staat voor het verrichten van goede daden. Tijdens zijn stage ondersteunt Arya de start-up met allerlei werkzaamheden: van onderzoek doen naar potentiele (grote) werkgevers tot rapportages van en naar goede doelen. ‘SDGs on Stage was voor mij de eerste push in mijn zoektocht naar een duurzame stage’ vertelt Arya. Zijn volledige verhaal lees je in dit artikel.

Ook op stage?
Ben jij ook een student die op zoek is naar een stageplaats met een duurzaam karakter? Kijk dan snel op www.sdgsonstage.nl en meld je aan. Het is kosteloos en levert je veel nieuwe inzichten op om toekomstgericht aan de slag te gaan. Ben je docent en wil je in je les of curriculum aandacht besteden aan de SDGs, kijk dan eens in de kennisbank.

Ervaring delen
Loop jij momenteel stage of heb je een stage afgerond bij een duurzame organisatie? Inspireer anderen en deel je verhaal met/op SDGs on Stage! Neem hiervoor contact op met Elke van der Valk, consultant public affairs en duurzaamheid bij Dienst Onderwijs en Onderzoek.

Auteur: Erik Oomen