oktober

Prisma en Fontys Hogeschool Pedagogiek organiseren dialoogtafel

Logo-week-van-de-dialoog

Op 10 november organiseren Prisma en Fontys Hogeschool Pedagogiek een tweetal dialoogtafels rondom het thema: ‘Samen aan tafel’. Tijdens ‘Samen aan Tafel’ ontmoeten werelden die vaak gescheiden zijn elkaar aan tafel. De bedoeling is dat diverse perspectieven aan de tafel vertegenwoordigd zijn: een ervaringsdeskundige, een ouder, een student, een begeleider en een docent. Zij treffen elkaar samen aan tafel en gaan in dialoog.

Van vrijdag 3 tot en met zondag 12 november 2017 is het weer de nationale Week van de Dialoog. In die week zijn er in bijna 100 gemeenten in Nederland dialoogtafels waar je de kracht van de dialoogmethodiek kunt ervaren. Stichting Tilburg in Dialoog organiseert jaarlijks in de eerste week van november gesprekken tussen inwoners van de gemeente Tilburg. Het doel van de dialogen is om verbindingen tot stand te brengen tussen mensen die elkaar anders mogelijk niet zo snel ontmoeten. De gesprekken hebben een thema en verlopen volgens een methodiek die ervoor zorgt dat de verhalen gedeeld kunnen worden en dat er geluisterd wordt vanuit nieuwsgierigheid naar de ander.

Deelnemen aan een dialoogtafel?
Deze dialoogtafels vinden plaats bij Prisma in de Franciscus kapel; plek van toewijding. De kapel is gevestigd op het Landpark Assisie, Hooghoutseweg 3, Biezenmortel. Vanaf 12.00 uur staat de lunch klaar, van 13.00-15.00 willen we met elkaar in dialoog. Wil je graag deelnemen aan de dialoog? Aanmelden kan via de website https://dialoogtafels.azurewebsites.net/dialoogtafel/447 of door een mail te sturen naar externebetrekkingenpedagogiek@fontys.nl.

Auteur: MenC Pedagogiek