Tilburg,
juni

Uitreiking Jacques de Leeuw Prijs op 2 juli

JDL_Uitreiking_Instagram_Post

Aanstaande dinsdag 2 juli wordt de Jacques de Leeuw Prijs 2019 uitgereikt. Twee studenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten ontvangen ieder een cheque van 10.000 euro. Met deze prijs biedt Stichting Jacques de Leeuw jonge talentvolle kunstenaars de mogelijkheid om te investeren in hun beginnende carrière of in een verdere studie. De prijs is bijzonder omdat er in Nederland geen vergelijkbare prijs is voor studenten aan kunstvakopleidingen.

Het wordt een feestelijke avond waar we iedereen van harte voor uitnodigen. De tien genomineerden verzorgen zelf het programma onder leiding van regisseur Jur van der Lecq. De avond begint om 20 uur in Theaters Tilburg (inloop vanaf 19.30u) en de toegang is gratis.

We hebben van iedere genomineerde (Claire Adams, Ali Clarke, Cal Courtney, Laura Hoogenstraaten, Sil van den Hout, Ruby Kieft, Carlota Lopez van de Logt, Maaike Oldeboer, Jana Roovers en Natalie Salek) een portretfilm laten maken zodat je hen al een beetje leert kennen. Hopelijk tot 2 juli, dan zie je ze in levende lijve!

Auteur: Marielle Hulshoff, Fontys Hogeschool voor de Kunsten
Foto's: Lynn Brands en Wout Peeters, studenten Fontys Academy of Art, Communication and Design
Portretfilms: Frank van der Heijden (Lumadesign)