Our Fontys Song
‘Je hebt je microfoon nog op mute staan.’ ‘Kunnen jullie je camera aanzetten?’ ‘Ik kom zo terug, mijn verbinding werkt niet mee.’ Uitspraken als deze klinken maar al te bekend in de oren. De reden behoeft geen verdere uitleg. Wat wel extra aandacht verdient dat ben jij. Want samen met de Fontys community heb je met jouw inzet ervoor gezorgd dat we doorgaan. Daarom wil Fontys haar community bedanken met een lied. Met enthousiasme lichten we dit toe.
Op 21 juni lanceert Fontys een eigen song. Hierin reflecteren we op de onzekerheid die ons allen tegen wil en dank verbindt. Maar we kijken ook naar de toekomst. Want deze gaan we samen tegemoet. Om ervoor te zorgen dat het lied jullie verhaal vertelt hebben we input nodig vanuit de Fontys community. Daarom vragen we je via deze link een korte enquête in te vullen.
Zomerknaller
Songwriters van Rockacademie schrijven het stuk. Samen met jullie input en de creativiteit van de studenten maken we een arrangement voor en door Fontys. We hopen stiekem natuurlijk dat het een zomerknaller wordt die ook buiten Fontys draagvlak krijgt. Daarnaast wordt de song in de toekomst voor meerdere doeleinden gebruikt, zoals tijdens de Purple introductieweek.
Volg het proces
Zoveel mogelijk instituten worden betrokken bij het maken, ontwikkelen, produceren en het in de markt zetten van de Fontys song. Achter de schermen werken medewerkers en studenten aan de voorbereiding van het lied. Zij kunnen niet wachten om hun ervaringen met jullie te delen. Om je op de hoogte te houden van het hele proces kun je binnenkort via het Fontys Nieuws, blogs, interviews, video’s en nog veel meer verwachten. We hopen het lied via een spetterende liveshow te lanceren. Met een beetje geluk kunnen we elkaar dan weer van dichtbij meemaken en samen het eindresultaat zien en horen.
Opdracht
Het project Our Fontys Song is een opdracht van het bestuur van Fontys. Deze wordt uitgevoerd in samenwerking met Fontys Hogeschool Journalistiek, Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Fontys Academy for Creative Industries, Fontys Hogeschool Economie en Communicatie en de dienst Marketing en Communicatie. Onder leiding van de lectoren Jorge Alves Lino (lectoraat Media, interactie en narratie) en Danielle Arets (lectoraat Journalistiek en innovatie) ondersteunen studenten van FHJ en ACI het proces.
Bedankt voor jullie harde werk en we zijn razend benieuwd naar jullie input!
Auteur: Thomas Tadjab, student FHJ
In English