maart

Opening nieuwe etage Fontys HRM en Toegepaste Psychologie

Lint doorknippen opening etage HRM en TP (3)

De nieuwe etage in De Witte Dame is officieel geopend. Directeur Olivia Kramers en student Coen Krikke (medezeggenschapsraad) hebben met het doorknippen van het lint de nieuwe open leergemeenschap officieel in gebruik genomen.

De laatste jaren is het aantal studenten sterk gegroeid waardoor vooral de locatie in Eindhoven (Fontys HRM en Toegepaste Psychologie heeft ook een locatie in Tilburg) niet meer toereikend was voor de huisvesting van alle studenten. Noodgedwongen waren de studenten en docenten verdeeld over verschillende locaties in het centrum. Maar door de extra etage is iedereen weer terug op het thuishonk. De nieuwe etage is geen klassieke leeromgeving, met enkel ruimtes voor instructie en kennisoverdracht, maar biedt daarnaast ook ruimte voor dialoog, samenwerking en ontmoeting. De studenten en docenten hebben de hele week al op een ontspannen manier kennis kunnen maken met de open leergemeenschap. Samen met de afgesloten ruimtes voor onder andere instructie, projectbespreking en overleg geeft deze ruimte fysiek vorm aan onze visie op onderwijs.

Auteur: Marie-José van der Cammen