december

Olivia Kramers nieuwe directeur Fontys Hogeschool HRM en Psychologie

oliviakramers

Het college van bestuur van Fontys heeft Olivia Kramers (52) per 15 februari 2022 benoemd tot directeur van Fontys Hogeschool HRM en Psychologie. Olivia volgt Marc Muthumaricar op die na het vertrek van Nus Waleson enkele maanden waarnemend directeur was.

Olivia Kramers is nu nog onderwijsdirecteur bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Daar werkt ze sinds 2015, onder meer als directeur HRM en directeur van de opleiding Kunst en Economie. In de jaren daarvoor heeft Olivia verschillende leidinggevende rollen vervuld bij de (nationale) politie, op het vlak van HR en organisatieontwikkeling, heeft ze gewerkt als projectmanager/consultant bij Atos Origin en als leerplanontwikkelaar bij SLO in Enschede. In 1994 rondde Olivia haar master Toegepaste Onderwijskunde af aan de Universiteit Twente.

‘Fontys maakt op mij de indruk van een bruisende hogeschool, met de blik naar buiten en met veel ruimte voor studenten om te worden wie ze zijn. Docenten en medewerkers kunnen echt een rol van betekenis vervullen. Dat is een omgeving waar ik mij graag aan verbind’, aldus Olivia. ‘Vanuit mijn brede werkveldervaring weet ik dat de vraagstukken voor HRM’ers en Toegepast psychologen voor het oprapen liggen. Jonge talenten hierop voorbereiden en zorgen dat ze bij kunnen dragen aan oplossingen voor de vraagstukken van morgen is prachtig werk. De groei van de opleiding, de verbinding onderwijs en onderzoek en het versterken van (multidisciplinaire) samenwerking in de regio beschouw ik als mooie opgaves.’

Het college van bestuur is verheugd met de komst van Olivia Kramers naar Fontys. ‘Olivia heeft niet alleen ruime managementervaring in het hoger beroepsonderwijs, maar is ook zeer goed ingevoerd op het gebied van HRM’, aldus cvb-voorzitter Joep Houterman. ‘Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Fontys Hogeschool HRM en Psychologie bij haar in goede handen is.’ Het college van bestuur wenst Olivia veel succes in haar nieuwe rol.

Auteur: Sander Peters