Eindhoven,

Nieuw onderwijsgebouw op campus Stappegoor

Nieuwbouw Stappegoor

Campus Stappegoor krijgt een nieuw onderwijsgebouw. Eind 2019 zullen medewerkers en studenten van Fontys Hogeschool ICT en Fontys Academy for Creative Industries hier hun intrek nemen. Tot nu toe merkte je daar op de campus nog niet zoveel van. Dat gaat nu veranderen. In mei starten de voorbereidende werkzaamheden en in augustus beginnen we met de bouw.

Het nieuwe onderwijsgebouw komt naast P1. Vanaf mei wordt die locatie bouwrijp gemaakt. Kabels en leidingen worden verplaatst en er vinden sloopwerkzaamheden plaats. Ook verplaatsen we een aantal voorzieningen naar een andere locatie op de campus. Met de plantenkas van FLOT is dat al gebeurd. Die staat nu naast gebouw P7. Ook de afsluitbare fietsenstalling voor medewerkers verhuist nog naar die hoek. Allemaal om naast P1 bouwterrein te kunnen maken.

Werkzaamheden in de zomer
Vanaf juli, als de meeste van ons van de zomer genieten, vinden grootschaligere werkzaamheden plaats. In augustus starten we namelijk echt met de bouw. In deze zomermaanden wordt het parkeerterrein nog aangepast en gaat de hoofdingang van de campus dicht. Die is dan alleen nog toegankelijk voor bouwverkeer en expeditieverkeer.

Vanaf mei tijdelijke afsluiting Stappegoorweg en nieuwe ingang campus
Daarvoor in de plaats maken we in mei al een nieuwe ingang aan de andere kant van de campus. Die leidt je rechtstreeks naar het parkeerterrein. Het is handig dat de campus vanaf dan ook vanaf die kant te benaderen is, want de gemeente sluit in deze periode de Stappegoorweg tijdelijk af ivm werkzaamheden aan de rotonde bij de locatie van de nieuwe Jumbo XL.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de nieuwbouw en alle geplande werkzaamheden op fontys.nl/bouwenaanjouwtoekomst. Hier vind je ook toekomstige huisvestingsprojecten van Fontys op andere locaties.

Heb je vragen of opmerkingen? Stuur dan een mailtje naar campusstappegoor@fontys.nl of bel 08850-82000.

Auteur: Inge Janssen