oktober

Meepraten over veilig klimaat voor LHBTI’ers?

Meld je aan voor dialoogsessie op 31 oktober

LHBTI

Het is helaas een gegeven: LHBTI’ers (lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse conditie) lopen op de werkvloer of in de schoolbanken kans negatief te worden bejegend. Niet zelden worden ze geconfronteerd met kwetsende grappen of vervelende opmerkingen. Als gevolg hiervan voelen LHBTI’ers zich nogal eens buitengesloten.

Fontys is een inclusieve organisatie. Iedereen is hier welkom, iedereen is hier gelijkwaardig. Wij willen absoluut voorkomen dat medewerkers of studenten zich buitengesloten voelen. Op de eerste plaats natuurlijk omdat dit gedrag mensen kan beschadigen. Maar ook omdat onze organisatie juist gebaat is bij diversiteit. Of het nu gaat om verschillen in etnische of sociaaleconomische achtergrond, religie, seksuele voorkeur of sekse: juist een divers medewerkersbestand en juist een diverse studentenpopulatie maken ons onderwijs en onderzoek beter. Daar zijn wij rotsvast van overtuigd.

En dus willen we dat de LHBTI-doelgroep zich prettig en veilig voelt bij Fontys – op de werkvloer of in de schoolbanken. De logische vraag luidt dan: is dat zo? Voelen LHBTI’ers zich op hun gemak bij ons? Op donderdag 31 oktober organiseren we bij Fontys een dialoogsessie. Onze bestuursvoorzitter Nienke Meijer gaat dan met de Fontys-gemeenschap in gesprek over de vraag: hoe is het voor mensen met een LHBTI-identiteit om bij Fontys te studeren of te werken?

Aanmelden?
Wil jij hierover meepraten (let op: ook mensen die niet tot de LHBTI-doelgroep horen, zijn welkom!)? Kom dan naar de dialoogsessie op 31 oktober tussen 11.30 en 13.00 uur in gebouw R1 op de campus Rachelsmolen (ruimte 0.54 en 0.54a) in Eindhoven. Je kunt je aanmelden via dit formulier. Mocht je je op een andere manier willen aanmelden of je verhaal willen doen, neem dan contact op met Esther Tonnaer, dienst studentenvoorzieningen (08850 74705, e.tonnaer@fontys.nl) of Elke Groeneveld, dienst p&o (tel 08850 73616, e.groeneveld@fontys.nl).

Auteur: College van Bestuur (Sander Peters)