september

Maker faire: studenten laten zien wat zij met TEC bereiken

Maker faire

Op 29 en 30 september 2018 vindt in het Klokgebouw de Maker Faire plaats. Op de Maker Faire vind je nieuwsgierige mensen met fascinerende ideeën die plezier halen uit leren, ontwikkelen en het delen van hun kennis en creaties. Een mix van spelen met techniek, creativiteit ontdekken en verbaasd staan van inventiviteit.

Als we het bij Fontys hebben over innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen denken wij allang niet meer enkel aan technische studies. Techniek is inmiddels in alle opleidingen van belang. Denk bijvoorbeeld aan een prothese die gemaakt wordt door een 3D-printer, een robot die kinderen helpt met hun spraak verbeteren, VR die ondersteunt bij traumaverwerking of zoals de winnaar van de Denk Groter Prijs, een ontmoetingsapp voor eenzame kinderen.

Een aantal van onze studenten met hun projecten is op de Maker Faire aanwezig. Voor jou een uitgelezen kans om te zien wat voor innovatieve creaties er ontstaan vanuit verschillende opleidingen binnen Fontys en wat je met technologie, creativiteit en ondernemerschap kunt bereiken.

Speciaal voor onze medewerkers hebben wij korting kunnen regelen. Gebruik daarvoor de code: ‘FONTYSEMF2018’. Ga gerust een kijkje nemen, het is ook een leuk event voor het hele gezin!

Meer informatie over de Maker Faire vind je hier. Houd de Maker faire Facebook pagina in de gaten om op de hoogte te blijven van alle creaties die te zien zijn op de Maker Faire.

Auteur: Marita Schuengel