Tilburg,

Live broadcasting Digital Networked Arts

AmA_DNA_fb_event

De interdisciplinaire bootcampweek van de tweedejaarsstudenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten Art meets Arts: Digital Networked Arts (DNA), is van start gegaan. Tijdens deze week gaan studenten van alle opleidingen in gemixte groepen aan de slag met het thema It's a wonderful world onder leiding van Studio Ian Biscoe.

Aanstaande donderdag kun je alle eindproducten live zien via het YouTube kanaal van FHK: https://www.youtube.com/user/fhktilburg/live

Digital networked Arts
Digital networked Arts is een FHK-breed-project dat vorig jaar werd opgestart. Het gaat over het implementeren van online performance en education voor alle opleidingen van Fontys Hogeschool voor de Kunsten en dit via het principe van Low Latency. Het makkelijkste is om deze techniek te vergelijken met een supersnelle skype verbinding met hoge kwaliteit beelden en geluid.

Vorige week heeft in Birmingham het DiGiFest 2019 plaatsgevonden. Er werd een online performance gebracht tussen Birmingham en Barcelona met een compositie van onze compositiedocent Anthony Fiumara uitgevoerd door het Fontys Saxophone ensemble.
Bij een volgend event zijn we “ingeschakeld”op het netwerk en nemen we kunstenbreed deel aan een Europese samenwerking.

Wereldwijd worden performances dus met elkaar verbonden. Een nieuwe toekomst met heel veel nieuwe locatieonafhankelijke samenwerkingsmogelijkheden.

Auteur: Marielle Hulshoff, Fontys Hogeschool voor de Kunsten
Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.