10
december
2019
|
17:00
Europe/Amsterdam

Kennis combineren in het WIN - project

still_artikel

Het najaar van het WIN - project stond enerzijds in het teken van het doorontwikkelen van het WIN-model via casestudies en anderzijds in het delen van de bevindingen van dit model. Het onderzoeksteam van WIN heeft de bevindingen gepresenteerd op de landelijke TP docentendag, het Fontys docent-event, het PME-seminar in Utrecht en op de dag van de Learning Society en daar is ook met elkaar de dialoog gevoerd over de veranderende rol van de docent/ boundary crosser in een professionele werkplaats.

Terugblik EAPRIL 

Eind november ging het team van onderzoekers naar Estland om het EAPRIL congres bij te wonen en bij te dragen door middel van twee presentaties en één workshop. Michel had een paperpresentatie over hoe professionele werkplaatsen zich verhouden tot andere concepten. Miranda, Jeroen en Sofie verzorgden een workshop over de werkzame elementen van een professionele werkplaats en hadden mooie dialogen met medeonderzoekers op dit thema. En Petra en Danielle presenteerden de casestudies ter validering van model. Onderstaande video geeft een mooi beeld, zowel inhoudelijk als qua sfeer, van hoe het congres eruit zag!

Het was ook mooie plek om te netwerken met anderen die zich met dit thema bezig houden en dat netwerken en kennis delen wordt doorgezet in 2020, waar op 14 januari een uitwisseling met Saxion in Deventer plaatsvindt. Vanuit Fontys gaan een aantal collega's kennis combineren rondom lerend en onderzoekend samenwerken in professionele werkplaatsen.

Tot slot een cadeautje onder de kerstboom: de allereerste publicatie van dit WIN onderzoeksteam verschijnt deze maand in Onderwijsinnovatie.

Namens het onderzoeksteam: Alvast fijn eindejaar en tot volgend (WIN-)jaar!

 

 

 

 

Auteur: Yvette Laros