september

Je persoonlijke lesrooster raadplegen

Rooster2

Bij Fontys kun je je persoonlijke lesrooster altijd en overal online inzien via het selfserviceportaal van Xedule. Bij de start van het nieuwe studiejaar is een nieuwe koppeling in gebruik genomen. Hiermee kun je je persoonlijke lesrooster vanuit het roosterprogramma toevoegen aan je eigen digitale agenda en in de studentenapp MijnFontys. Tot en met vorig studiejaar konden studenten en docenten hiervoor gebruik maken van iPlanner. iPlanner is erg instabiel en kostbaar en heeft vorig jaar bij de start van het studiejaar voor veel problemen gezorgd. Daarom is een nieuwe duurzame koppeling in gebruik genomen. Helaas werkt de nieuwe koppeling nog niet optimaal. Hieraan wordt met man en macht gewerkt. Excuses voor het ongemak.

Natuurlijk kun je nog steeds altijd en overal je rooster raadplegen. Hoe doe je dat? Hierbij een overzicht, met aandachtspunten bij het toevoegen van het rooster aan je eigen agenda.

Rooster bekijken voor studenten
Er zijn drie mogelijkheden om je persoonlijke lesrooster in te zien:

1. Bekijk je rooster via de selfserviceportaal van Xedule: https://sa-fontys.xedule.nl/. (De handleiding vind je als download bij dit bericht.)

2. Bekijk je rooster via de studentenapp MijnFontys.

3. Voeg je rooster toe aan je eigen digitale agenda via feed. (De handleiding vind je als download bij dit bericht.)

Omdat dit nog niet optimaal werkt, is het hierbij belangrijk om de volgende zaken te weten en actie op te ondernemen:

• Via de feed kun je nu slechts vier (gepubliceerde) weken vooruit het rooster inzien. Per oktober 2021 kun je tien (gepubliceerde) weken vooruit zien.
  • Om te zorgen dat de feed blijft bestaan, moet je minimaal eens in de twee weken inloggen op het Selfserviceportaal van Xedule. Gebeurt dit niet, dan wordt de agenda niet meer geüpdatet en komen er geen wijzigingen meer door in de agenda. Per oktober 2021 moet je nog minimaal eens in de tien weken inloggen op het Selfserviceportaal van Xedule.
  • Door de feed wordt een aparte (naamloze) agenda aangemaakt. Deze kun je zelf samenvoegen met je eigen agenda. (De handleiding vind je als download bij dit bericht.)

Rooster bekijken voor docenten
Er zijn twee mogelijkheden om je persoonlijke lesrooster in te zien:

1. Bekijk je rooster via de selfserviceportaal van Xedule: https://sa-fontys.xedule.nl/. Bekijk de handleiding.

2. Bekijk je rooster in je eigen Outlookagenda. Voorheen moest je je aanmelden voor iPlanner om het lesrooster te importeren in je eigen Outlookagenda. Vanaf het nieuwe studiejaar is dit niet meer nodig en wordt voor alle docenten het lesrooster automatisch opgenomen in Outlook.

Omdat dit nog niet optimaal werkt, is het belangrijk om een aantal zaken te weten en actie op te ondernemen. Deze vind je overzichtelijk in de handleiding (en in dit overzicht vind je ook de bijlage bij de handleiding).

Problemen?
Ervaar je problemen met je rooster? Neem contact op met de IT servicedesk. Bel 08850 77777, e-mail it-servicedesk@fontys.nl of WhatsApp 06 5372 1805. De IT servicedesk is bereikbaar op werkdagen van 8:00-17:00 uur.

Auteur: Nancy van Amstel