Invoering parkeermanagementsysteem

Overzicht Campus Rachelsmolen

Vanaf 15 mei vinden er werkzaamheden plaats op campus Rachelsmolen. We bereiden dan de invoering van een parkeermanagementsysteem en het plaatsen van slagbomen voor. Een parkeermanagementsysteem reguleert het autobezoek en parkeren op de campus. In ons Mobiliteitsbeleid is vastgesteld dat onze locaties goed en veilig bereikbaar moeten zijn voor studenten, medewerkers en bezoekers. Om goed en veilig parkeren mogelijk te maken, gaan we het parkeren reguleren.

* Poort 3, 4 en 5 blijven naast poort 1 en 6 ook in gebruik. Poort 3 is weer toegankelijk
na 26 juli als de aansluiting van de ventweg op het kruispunt
Montgomerylaan-De Ring gerealiseerd is.

Wat betekent dit concreet?

• Op campus Rachelsmolen realiseren en installeren we fasegewijs slagbomen bij de ingangen van de campus.

• Er vinden aanpassingen plaats bij en naar de ingangen van het terrein om het verkeer logisch en veilig op en om de campus te laten doorlopen.

• Er worden camera’s geïnstalleerd voor kentekenherkenning die voor de snelle doorstroom van auto’s op het terrein zorgen. We vertellen jullie binnenkort meer over de kentekenregistratie.

• Ook leggen we betaalautomaten aan. De externe (ongewenste) bezoeker die niet voor Fontys komt, gaat straks namelijk een dagtarief betalen en moet daarvoor naar de betaalautomaat. Bezoekers voor Fontys krijgen een uitrijkaart en studenten en medewerkers parkeren gratis.

Wat merk jij er van?
Om op een goede en veilige manier slagbomen te installeren, is het nodig om aanpassingen te doen aan de huidige ingangen van de campus. We starten vanaf 15 mei met de voorbereiding van een nieuwe in- en uitrit tussen poort 1 en de parkeergarage (rechts van de rijwielstalling). Poort 1 blijft in gebruik tot aan de zomervakantie. Door de werkzaamheden vervallen de parkeerplaatsen tussen poort 1 en de parkeergarage. De parkeerplaatsen komen niet meer terug. Uiteraard zorgen we voor duidelijke bewegwijzering om de veranderingen aan te geven.

En verder?
Rond de zomer van 2019 gaan we verder met de terreinwerkzaamheden om (fasegewijs) vanaf september slagbomen te plaatsen op Campus Rachelsmolen. We informeren jullie tijdig over het proces en de gevolgen hiervan. We streven alles eind 2019 gereed te hebben zodat de slagbomen ook daadwerkelijk werken.

Goede en duurzame bereikbaarheid is belangrijk
We voelen ons als maatschappelijke organisatie verantwoordelijk voor een duurzame samenleving. Iedere individuele student en medewerker kan daaraan een bijdrage leveren door op een andere, meer duurzame, manier naar onze locaties te reizen. Dat stimuleren we graag. De Fontys-locaties op Rachelsmolen zijn prima bereikbaar met het openbaar vervoer. Fontys vergoedt woon-werkverkeer met het openbaar vervoer voor haar medewerkers volledig en heeft een aantrekkelijke fietsregeling voor medewerkers die dichterbij wonen. Een andere mogelijkheid is car-sharing; het meerijden met een medestudent of collega. En wie uit de buurt komt, kan natuurlijk ook de fiets nemen. Daardoor blijven onze locaties goed, en vooral ook duurzaam bereikbaar.

Geplaatst door: Jennifer Westoby