oktober

In Memoriam Frank de Brouwer

Frank de Brouwer

Tot ons groot verdriet is onze dierbare collega Frank vrijdagavond 11 oktober, in het bijzijn van zijn familie overleden. Hij is 59 jaar geworden.

Sinds 1990 werkte Frank bij Fontys waarvan een groot deel als teamleider van de opleiding Elektrotechniek en het Onderwijsbureau. Als geen ander was hij betrokken bij ons instituut Engineering. Hij was degene in ons managementteam die er voor waakte dat beslissingen uitvoerbaar en in het belang van onze studenten en docenten waren. Hij gaf zijn docententeam de ruimte om nieuwe initiatieven te ontplooien zoals de onderzoekslijn Distributed Sensor Systems, en de minor Be Creative. Hij stond altijd klaar en had een luisterend oor als daar behoefte aan was.
’s Ochtends was hij vroeg op school en dronk hij met zijn collega’s koffie, waarbij over ditjes en datjes gesproken werd. Dat was een gezellig begin van de dag. Frank was een echte verbinder. Zijn gave zat hem in zijn oog voor de kleine, maar o zo belangrijke, dingen van het leven. Hij vertelde dan vaak over zijn wandelvakanties met zijn vrouw Wilmy. En wat was hij trots op zijn kinderen.
Hij was er altijd voor ons. Frank, wat zullen we je missen.

We wensen Wilmy en zijn kinderen veel sterkte.

Collega’s van Frank

On Friday evening, 11 October, our dear colleague Frank de Brouwer, died. His beloved family was with him. He has become 59 years.

Frank worked at Fontys since 1990. He worked as the team leader of Electrical Engineering and the Student Office, for many years, as a member of our management team very much involved with the interest of our students and lecturers. He gave his faculty the possibility to create new initiatives such as the research line Distributed Sensor Systems, and the minor Be Creative. Many people, students as well as staff, came to him with their problems.

In the morning he started always early, drank coffee with his colleagues, and we had some small talk. His gift was in his attention for the small, but so important, things of life. He often told about his walking holidays with his wife Wilmy. And of his children of whom he was very proud...

Frank, we will miss you.

We wish Wilmy and his children much strength.

Colleagues from Frank

Reacties 1 - 12 (12)
Bedankt voor uw bericht.
Liduïn Verwegen
Beste Wilmy en kinderen,
Gecondoleerd met het overlijden van Frank.
Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote verlies.
johan
2019
Ik schrok er van zo jong nog ,
ik wil dan ook wens de familie en vrienden en directe collega's heel veel sterkte toe wensen .
Renate van Oosten
2019
Wat een verdrietig nieuws. Ik ben er beduusd van.
Wij verliezen een sympathieke en kundige collega in hem. Ik werkte graag met hem samen, altijd eerlijk en professioneel. En bovenal met een vriendelijk hart.
Ik wens de familie en vrienden en directe collega's heel veel sterkte toe.
Renate
Marian
2019
Wat een verdrietig melding: heel veel sterkte voor de familie van Frank! Dat het zo snel is gegaan is niet te begrijpen.... Frank was inderdaad een verbinder, ik heb erg prettig met hem samengewerkt.
Marian
Hetty Tegenbosch
Dat is schrikken.
Ik wens zijn familie, vrienden en collega's veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Erdinc
Gecondoleerd! Erg veel sterkte
Niki
2019
Oh wat erg om te lezen. Ik wens collega's en familie heel veel sterkte in het omgaan met dit grote verlies.
Niki
Saskia Verbael
2019
Oei dat is schrikken! Wat een onverwacht triest bericht. We hebben in het verleden heel prettig samengewerkt. Wat een groot verlies. Heel veel sterkte voor familie, vrienden en collega's.
Frank de Nijs
2019
Ongelofelijk dit onverwachte nieuws! Het ene moment kom je elkaar tegen in een Fontys-gebouw en het volgende moment is er het bericht dat dit niet meer zal gebeuren. En we hebben er mee te dealen. Mijn oprechte deelneming aan familie, vrienden en collega's, heel veel sterkte met dit grote verlies.
Bianca Peersman
2019
Wat een triest bericht. Ik heb Frank ervaren als een hele betrouwbare en hulpvaardige collega. Ik wens familie en vrienden veel sterkte met dit enorme verlies.
Monica Sontrop
2019
Wat schrik ik hiervan. Frank was een hele prettige collega. Ook al zag ik hem niet vaak, omdat ik bij een dienst werk, hij wist altijd wie je was en had oprechte aandacht voor jou. Heel veel sterkte met dit verlies
Jan Bierens
2019
In de loop der jaren regelmatig contact gehad met Frank over IT zaken, hij was een hele fijne collega en handelde altijd in het belang van Engeneering. Ik herinner me hem als een prettig mens en altijd in voor een praatje.
Wens familie, kennissen en collega's veel sterkte toe.
Ron Claassen
Hier schrik ik van!
Frank was een erg fijne collega waar je goed mee kon samenwerken.
Heel veel sterkte aan familie, vrienden en collega's.