februari

Hoe komt Campus Rachelsmolen eruit te zien in 2023?

FONTYS BOUWT AAN JOUW TOEKOMST - Afbeelding Structuurontwerp nieuwbouw Campus Rachelsmolen

Fontys wil studenten, medewerkers én bezoekers een inspirerende en prettige leer- en werkomgeving bieden. Een omgeving waar je je thuis voelt, waar je graag verblijft en waar je anderen ontmoet. Van campus Rachelsmolen maken we de komende jaren nóg meer zo’n omgeving.

In de zomer van 2019 hebben de Dienst Huisvesting & Facilitaire Zaken en de onderwijsinstituten geïnventariseerd welke ruimten en voorzieningen men in 2023 wenst, om dan het onderwijs, onderzoek en de dienstverlening op de campus goed te kunnen faciliteren. In september 2019 is het ontwerptraject met architect en adviseurs opgestart. Dit heeft geresulteerd in een zogenaamd structuurontwerp voor de nieuwe Campus Rachelsmolen anno 2023.

In 2023 is gebouw R1 weg en staan er drie nieuwe gebouwen. In de zomer van 2023 verhuizen de vijf instituten FHSS, FHMG, FHKE, FPH en FHP naar deze nieuwe gebouwen op campus Rachelsmolen. Ook is het terrein aangepast en staat er een tweede parkeergarage met 300 parkeerplaatsen. Benieuwd? Bekijk het filmpje: https://fontys.mediamission.nl/Mediasite/Play/818d263f05d44429a8e3064633310d281d
Let op! Dit is een ‘artist impression’; het geeft een beeld van de uitgangspunten en ambities en kan afwijken van het uiteindelijke ontwerp.

Hoe nu verder?
Dit project wordt geleid door een projectgroep. In de projectgroep zitten afgevaardigden van elk betrokken instituut en medewerkers van de Dienst H&F en de Dienst IT. De komende periode gaat de projectgroep het ontwerp van de gebouwen uitwerken zodat in 2023 de nieuwe huisvesting op campus Rachelsmolen in gebruik genomen kan worden. Hier wordt gekeken hoe de ruimtes voor onderzoek, onderwijs en medewerkers optimaal in de plattegronden passen. Hierbij staat samenwerking voorop. Ook wordt het stedenbouwkundig ontwerp komende periode met de gemeente Eindhoven afgestemd.

Meer informatie
Heb je vragen over het project of het proces, dan kun je die stellen aan één van de projectgroepleden: Annemieke de Vries (projectleider FHP), Annemarie van den Broek (projectleider FHKE), Calinde Derksen (projectleider FPH), Sebastian Jachmann (projectleider FHSS), Carolyn Reid (projectleider FHMG) en Nicole Heeren (procesmanager Dienst H&F).

Auteur: Nancy van Amstel