09
februari
2021
|
12:29
Europe/Amsterdam

Georgina Rider is communicatietalent van 2021

CO IEMES-student benadert communicatie als kunst

2021 1 Georgina Rider CO IEMES - foto Leafsum (4)

Ze gelooft heilig in de combinatie van communicatie en creativiteit. En ze oriënteert zich in de laatste fase van haar opleiding al volop op de praktijk. Mede daarom tipte vakblad Adformatie vierdejaars CO IEMES Georgina Rider in de jaarlijst CommLaude 2021 als een van de communicatietalenten. Dat dankt ze onder meer aan haar studie, die haar veel kansen biedt.

Nee, ze ziet niet zoals veel medestudenten een toekomst voor zichzelf in de eventbranche. Daar heeft ze zeker voeling mee – ze volgde de minor Music Industry - maar Georgina ziet er zich niet in werken. ‘Ik zie de creatieve industrie vooral als een inspiratiebron, maar mijn aandacht gaat uit naar hospitality en Food & Beverage (F&B).’ Ook design thinking, een probleemoplossende methode waarbij de mens centraal staat, heeft haar aandacht.

Niet voor niets omschrijft Adformatie haar als een idealist met een droom. Georgina moet er een beetje om lachen, ook al is die omschrijving niet helemaal uit de lucht gegrepen. Zo is ze lid van de IMR en ondersteunt ze als studentassistente de internationale afdeling van Fontys ACI. Daarnaast is ze samen met Bodil Jurg (TCL en IMR) en Marieke Kamphuis (StudentPLUS) initiatiefneemster van een project om de faculteit inclusiever te maken. Inmiddels zijn er veertien studenten en elf docenten bij het project betrokken. Georgina noemt het een uitdaging om op basis van resultaatgericht onderzoek het verschil te kunnen maken. Voor haar afstuderen doet ze een project voor Lunar Institute, een opleidingsinstituut voor vrije geesten, voor changemakers en architecten van de toekomst. Daarnaast ontwerpt ze een campagne voor de Gedragsunit van het RIVM. Aan die veelzijdigheid dankt Georgina haar nominatie, vermoedt ze. ‘Ik heb een actieve houding en ben betrokken in alles wat ik doe.’ Dat is waarmee ze zich, soms onbewust, onderscheidt.

Toch springt ook haar visie op communicatie in het oog. Georgina hecht aan creativiteit. ‘Ik vraag me steeds af wat de toegevoegde waarde van creativiteit voor communicatie kan zijn. Als voorbeeld noemt ze een actie van het Vlaamse biermerk Leffe. ‘Daarvoor werden tafels en stoel langs de taalgrens gezet, zodat Walen en Vlamingen samen in gesprek konden gaan over de toekomst van hun land. Prachtig. Je zou communicatie kunst kunnen noemen’, concludeert Georgina. Hoe ze daarmee na het afronden van haar studie aan de slag wil gaan, weet ze nog niet. Het liefst zou ze met haar Britse achtergrond in een internationale omgeving willen werken. ‘Ik kan me in het Engels beter uitdrukken, maar ik ben nog op zoek. Daarvoor heb ik tijdens mijn afstuderen volop de tijd.’

Auteur: Paul Geerts/Beeld: Laura Slaa (Leafsum)