augustus

Fysieke bijeenkomsten tijdens Purple 2020, update 32

Update C

Op donderdag 6 augustus heeft het kabinet de hogescholen en universiteiten opgeroepen om fysieke bijeenkomsten tijdens de introductieweken voor eerstejaarsstudenten te beperken tot informatieve bijeenkomsten voor kleine groepen. Dit om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen.

Fontys heeft in een eerder stadium het introductieprogramma voor onze nieuwe studenten al aangepast aan de huidige situatie. Een groot deel van de introductie activiteiten van de verschillende Fontys opleidingen vindt daarom ook online plaats. Bij de geplande fysieke introductieactiviteiten zijn maatregelen getroffen die in lijn zijn met de adviezen van het RIVM en andere instanties.

Naar aanleiding van de oproep van het kabinet worden al deze activiteiten in de komende dagen nogmaals zorgvuldig bekeken en waar nodig aangepast. Eventuele wijzigingen worden later via fontys.nl/goedestart gecommuniceerd.

Fontys ziet de kennismaking van studenten met hun hogeschool en met hun opleiding als een belangrijk onderdeel van een goede start van de studieloopbaan. Tegelijkertijd voelen we een grote verantwoordelijkheid voor een veilig verloop daarvan. Samen met de studieverenigingen van onze verschillende opleidingen werken we daarom aan een introductie voor onze studenten waarin beide aspecten zijn gewaarborgd.

Het kabinet heeft een streep gezet door de fysieke introductieactiviteiten van studentengezelligheidsverenigingen. Fontys vindt het heel jammer dat die verenigingen hun rol in de introductie van nieuwe studenten in het studentenleven dit jaar niet kunnen vervullen.