juli

Frans Möhring nieuwe directeur dienst PenO

Frans Möhring

Het College van Bestuur van Fontys heeft Frans Möhring (53) benoemd tot directeur van de dienst P&O. Hij volgt Jan Engelen op, die als interim-directeur de dienst geleid heeft, nadat A. Klomps op 1 januari 2019 directeur werd van Fontys Hogeschool Economie en Communicatie. Frans begint op 21 oktober bij Fontys.

Frans woont in Leiden, is getrouwd, heeft twee kinderen en is van huis uit jurist. Eerder heeft hij als HR-directeur gewerkt bij uitzendbureau Vedior, en bij KPN. Sinds mei 2015 is hij directeur P&O bij mbo Rijnland. Deze onderwijsorganisatie telt 16.500 leerlingen en 1.600 medewerkers.

“Fontys is een instituut dat goed bekend staat. Het is belangrijk dat dit zo blijft en dat de instelling ook klaar is voor de uitdagingen en doelen van morgen en overmorgen. Ik wil daar graag een bijdrage aan leveren,’’ aldus Frans.

Het College van Bestuur is ervan overtuigd dat de dienst P&O in goede handen is bij Frans en wenst hem veel succes in zijn nieuwe functie bij Fontys.

Auteur: Sander Peters