Eindhoven,
januari

For Society – the movie

bram-movie

We willen laten zien hoe trots onze studenten en medewerkers zijn op studeren en werken bij Fontys. Dat doen we met een aantal filmproducties die de ambities en positionering van Fontys uitdragen en verbeelden. Het verhaal van Fontys staat daarin centraal. We laten zien hoe we samen Fontys for Society waarmaken, hoe ons onderwijs en onderzoek bijdragen aan een inclusieve, vitale en duurzame samenleving.

Met deze video’s willen we de buitenwereld kennis laten maken met Fontys als betekenisvolle kennisinstelling en ontwikkelpartner van talent, kennis en onderzoek in de regio. Daarnaast zien wij de corporate video als ‘bindmiddel’ intern. We hopen ook dat de beelden bij onze medewerkers, studenten en werkveldpartners een gevoel van trots oproepen. Trots om deel uit te maken van de Fontys-gemeenschap, er te werken, te studeren én samen te werken met Fontys.

Centrale boodschap
De centrale boodschap ook van de corporate film en de projectfilms luidt: Heel Fontys werkt aan impact, dat doet Fontys door multidisciplinair onderwijs en onderzoek waarbij studenten, medewerkers en werkveldpartners hun bijdrage leveren aan een duurzame, vitale en inclusieve samenleving.

movie

Authentiek
De serie filmpjes bestaat uit een kort en krachtige corporate video en drie inhoudelijke projectfilms die de verdieping zijn op de overall video. In de projectfilms laten we met behulp van authentieke verhalen van ambassadeurs zien hoe we multidisciplinair samen met werkveldpartners oplossingen bedenken voor maatschappelijke vraagstukken. De projectfilms gaan over insectenkweek, internationale studenten die aan een medical ventilator werken en community building samen met werkveldpartners. In 2022 wordt deze serie uitgebreid met meer projectfilms.

De video’s worden gedeeld met medewerkers, studenten, stakeholders en het werkveld en zijn beschikbaar via het Fontys YouTube kanaal.

Auteur: Monique van Laar