Tilburg,

Fontysalumnus Bob de Voogd vereeuwigd aan 'Wall of Fame'

Wall of Fame verkiezing Bob de Voogd (met tegel)

Fontysalumunus Bob de Voogd is gisteravond vereeuwigd aan de 'Wall of Fame' van het Sports Center van Tilburg University. De ex-SPECO Sport & Marketing/Management student kennen we als een van de vijf Fontysstudenten die Nederland vertegenwoordigden in hun sport tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro van afgelopen zomer.

De hockeyer kwam als (voormalig) topsportstudent in aanmerking voor de 'Wall of Fame' verkiezing, georganiseerd door Tilburg University. Via een stemmingsronde werd bepaald welke drie studenten er uit de groep genomineerden van Tilburg University, Fontys Tilburg en Avans Tilburg, de eer kregen om een plekje aan de muur te bemachtigen. Voor het eerst in drie jaar tijd hangt er nu ook een hbo winnaar, naast de universitaire winnaars, met een tegel aan de muur.

Trots
Joris Fiers, directeur Fontys Economische Hogeschool Tilburg, sprak Bob toe voordat de tegel werd onthuld. "Bob heeft naast zijn vele sportprestaties nu ook een afgeronde opleiding SPECO Sportmarketing. En dat is knap, vooral vanwege het toenmalige studeren naast zijn sportcarrière. Dat vraagt een hoop doorzettingsvermogen, focus, motivatie, planning en hard werken. En flexibiliteit. Van zowel sporter als opleiding. En in dat laatste hebben wij ook veel van Bob geleerd. Want toen Bob begon waren topsportfaciliteiten nog niet aanwezig, en dus hebben we samen met Lars Hagen alles uit moeten vinden en proberen. En in die zin heb je ook een beetje aan de weg gestaan van de Topsportregeling zoals we die nu kennen. Dus ja, als er iemand beschikt over exceptionele kwaliteiten en als er iemand recht heeft op een plekje op de Wall of Fame…. Dan is het Bob de Voogd!"

Prestaties
Alhoewel Bob en het Nederlandse hockeyteam tijdens de Olympische Spelen van 2016 helaas op de vierde plek eindigden, werden zij vier jaar eerder tijdens de Spelen in Londen nog tweede. Het laatste goud van Bob komt uit het Europees Kampioenschap van Londen in 2015. Bob traint nu bij hockeyclub Oranje-Rood.

Auteur: Bjorn Rommens