augustus

Fontys Week van diversiteit 2021

Save

In deze tijd van Passend Onderwijs, veel aandacht voor kansen(on)gelijkheid en het streven naar meer inclusief onderwijs staat het goed afstemmen op verschillen tussen leerlingen en studenten hoog op de agenda.

Onderwijsprofessionals willen ervoor zorgen dat iedere leerling of student zich gewaardeerd en betrokken voelt en optimale kansen voor ontwikkeling krijgt. Dit is een goede basis voor een succesvolle schoolloopbaan en persoonlijke ontwikkeling. Een erg belangrijk thema dus, maar in de praktijk blijkt het afstemmen op diversiteit best lastig te zijn.

Vanuit verschillende groepen en netwerken binnen Fontys doen we veel onderzoek op dit gebied en ontwikkelen we kennis en tools om onderwijsprofessionals hierin te ondersteunen. Kennis en tools die we graag met jullie delen!

Daarom organiseren wij in de week van 4 t/m 11 oktober de Week van Diversiteit. Tijdens deze week verzorgen we verschillende online en offline activiteiten rondom Inclusie en Diversiteit waarin we dieper ingaan op thema’s die voor de onderwijspraktijk relevant en toepasbaar zijn. Wat hebben onderwijsprofessionals in de praktijk nodig? Hoe zou bijvoorbeeld de ideale onderwijs- of leeromgeving eruit kunnen zien? En hoe kunnen lerarenopleidingen hier nog beter op inspelen?

Bekijk het volledige programma hier. En meld je aan voor de verschillende offline & online sessies.

Auteur: Eline Jongstra