september

Warehouse of Innovation met 3D-printers en studenten

20180920 Fontys HTSM_Laye3rs

Het voormalige V&D-gebouw in het centrum van Eindhoven is veranderd in een bolwerk van innovatie, waar ook Fontys haar plek heeft gevonden onder de noemer Fontys TEC space for society. De activiteiten die Fontys in het Warehouse ontplooit, zijn uiteraard gebaseerd op het creatief gebruiken van innovatieve technologieën. Ook bedrijven worden daarbij betrokken, zo zijn op woensdag 19 september vijf 3D-printers geplaatst door het bedrijf Lay3rs, dat al langere tijd samenwerkt met het Fontys Centre of Expertise HTSM.

Het laagdrempelige Warehouse of Innovation zorgt ervoor dat bedrijven, publiek en Fontys gemakkelijker met elkaar in contact komen. De Fontysminor Embrace TEC wordt momenteel deels uitgevoerd in de ruimte. Studenten werken enkele dagen per week op locatie aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Bij deze oplossingen spelen innovatieve technologieën een belangrijke rol. Aan apparatuur geen gebrek: naast de nieuwe 3D-printers komt er een lasersnijder in het Warehouse en zullen er robots op de vloer verschijnen.

Maak gebruik van Fontys TEC space for society
De ongeveer 100 vierkante meter die Fontys tot het einde van 2018 in het Warehouse of Innovation inneemt, kan ook gebruikt worden door medewerkers en studenten van Fontys. Voor onderwijsgerelateerde activiteiten zoals lezingen, exposities, werk- en vergaderplekken, kun je een plek reserveren bij Erik Frey (e.frey@fontys.nl) die namens Fontys PULSED verantwoordelijk is voor het programma.

Het Fontys Centre of Expertise HTSM zorgt voor samenwerking tussen bedrijven en Fontys bij het uitwerken van vragen over innovatieve technologieën. Apparatuur en ruimte in het Warehouse of Innovation zijn mogelijk gemaakt door het Fontys Centre of Expertise HTSM.

Auteur: Christel Ruijs en Erik Frey