februari

Fontys Venlo en Office Depot Europe gaan samenwerken

Fontys International Business School Venlo en Office Depot Europe, leidend op het gebied van officeproducten en – services in Europa, tekenden op 12 februari j.l. een ‘Partner in Education’ convenant. Het partnerprogramma betreft nauwere samenwerking tussen studenten, docenten, bedrijven en organisaties via o.a. stages, afstudeeropdrachten en projecten in de praktijk. De overeenkomst werd getekend door Bram ten Kate, Directeur Fontys International Business School van Fontys en Marianne Janssen, Sr Manager HR Europe- Talent & Engagement van Office Depot in het gebouw van Fontys in Venlo.

Samen sterk in onderwijs

Fontys borgt kwalitatief onderzoek en onderwijs in Zuid Nederland, onder andere door nauwe samenwerking met werkgevers. Zo zocht de Hogeschool vanuit haar faculteit International Business contact met Office Depot, een van de bedrijven die op het gebied van internationale business een voortrekkersrol vervullen.

Bram ten Kate, Managing Director Fontys International Business School: “Via stages, afstudeeropdrachten en projecten werken we samen met bedrijven en organisaties. Dit heeft voordelen voor zowel onze studenten als de betrokken bedrijven. We zijn erg blij met de samenwerking met Office Depot. We zien hen als een internationale en innovatieve speler op het gebied van kantoorartikelen, waarbij eCommerce steeds belangrijker wordt.”

Marianne Janssen, Sr Manager HR Europe- Talent & Engagement bij Office Depot Europe: “We zijn als bedrijf al sinds de vroege 90’er jaren actief in de internationale kantoorartikelen markt. We zijn begonnen met catalogi en hebben gedurende die jaren veel geïnvesteerd in onze technologie, onder andere op het gebied van eCommerce. We bedienen onze klanten via vele ‘touchpoints’, niet alleen via het internet, maar ook via digitale marketing, Inside Sales teams, Customer Service en persoonlijke contacten. Onze markt is volop in beweging en wij dus ook. Dit biedt studenten van Fontys een interessante omgeving om te leren en hun kennis in de praktijk te brengen. Omgekeerd is dat voor ons ook interessant: zo hopen wij ook van deze studenten te leren en wellicht zien we ze na hun afstuderen terug!”

Convenant

Het doel van de samenwerking is om studenten en docenten ervaring te laten opdoen met de praktische toepassing van theoretische kennis, nieuwe kennis en vaardigheden. Fontys en Office Depot zorgen voor taken en verantwoordelijkheden die aansluiten bij competentieniveau van de student en de onderwijsdoelstellingen. Middels deze projecten wordt een bijdrage aan onderwijs en maatschappij geleverd, waarbij de onderzoeken publiek gedeeld kunnen worden. Ook wordt kennis gedeeld, omdat Office Depot en Fontys Venlo gemeenschappelijke activiteiten ontwikkelen qua onderwijs, waarbij gedacht kan worden aan gastcolleges, werkveldadviescommissies, deelname aan lectoraten en toegang tot toptalent.