maart

Fontys Lerarenopleiding Sittard viert jubileum op Sint Joep

FLOS op Sint Joep - 21

Zo’n 60.000 bezoekers struinden gisteren langs de ruim 350 kramen van Sint Joep in de historische binnenstad van Sittard. Ook Fontys Lerarenopleiding Sittard (FLOS) was aanwezig tijdens de 216de editie van de oudste jaarmarkt van Nederland om haar 40-jarig jubileum met de stad te vieren!

Sittard vormt van oudsher het decor voor de Sint Joepmarkt. De ruim vijf kilometer aan marktkramen stond dinsdag 19 maart garant voor urenlang struinen door de slingerende straatjes. Er viel van alles te zien, voelen, horen, proeven en te ontdekken. Ook voor de kraam van Fontys Lerarenopleiding Sittard, te vinden voor het oude Ursulinenklooster aan de Oude Markt 5, was het een komen en gaan van mensen.

Experimenten, persoonlijke gedichten en quizjes
Studenten en docenten van de lerarenopleiding Nederlands trapten gisteren af. Speciaal voor bezoekers schreven zij persoonlijke gedichten. Belangstellenden konden eveneens grabbelen voor een gratis boek. Nieuwszender L1 was aanwezig voor een interview.

Bij de lerarenopleidingen Natuurkunde en Science & Technology keek het publiek met verbazing toe hoe vrijwilligers zich in een verpakking vacuüm lieten zuigen. Ook bij de lerarenopleiding Wiskunde was de verwondering bij belangstellenden af en toe groot. Mensen konden hier de code van een kluis kraken, mits ze over voldoende rekenvaardigheden beschikten. Bij het kraken van de kluis stond een smakelijke versnapering op bezoekers te wachten.

Ook de vakgroepen Geschiedenis, Aardrijkskunde, Duits, Engels en Economie waren dinsdag aanwezig op de Sint Joepmarkt. Belangstellenden konden deelnemen aan een onderzoek en verschillende quizjes. Bij Engels was er zelfs een high tea geregeld. Onder het genot van verschillende lekkernijen konden bezoekers vragen stellen aan studenten en docenten.

Jubileum
In 2019 bestaat Fontys Lerarenopleiding Sittard 40 jaar! De school viert haar jubileum met verschillende activiteiten voor studenten, (oud)-medewerkers, alumni en het werkveld. Meer informatie over het jubileumjaar is te vinden op fontys.nl/flos40jaar.

Bekijk ook het fotoalbum van Sint Joep op onze Facebookpagina