maart

Fontys lerarenopleiding Sittard heeft beste masteropleidingen van Nederland

Keuzegids Masters 2018: Fontys Sittard scoort met masteropleidingen en krijgt predicaat Topopleiding voor masteropleiding wiskunde

29e2dc4b-2e6e-4dbd-b6ae-163d27268045_00-FO-060130

De Masteropleidingen wiskunde, Nederlands en Engels van de Fontys lerarenopleiding in Sittard zijn door de Keuzegids Masters 2018 uitgeroepen tot beste opleidingen van Nederland. De opleidingen scoren hoger dan vergelijkbare masteropleidingen bij andere hbo-instituten. Hiermee mag de Fontys lerarenopleiding in Sittard zich op het gebied van masteropleidingen de beste lerarenopleiding van Nederland noemen.

De Keuzegids Masters verscheen donderdag 8 maart en is een initiatief van het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI). Het is de enige echt onafhankelijke consumentengids die de kwaliteit van alle opleidingen beoordeelt en vergelijkt.

De masteropleiding Nederlands kreeg 72 punten en laat hiermee 5 andere masteropleidingen achter zich. Ook de masteropleiding Engels voert een lijst van zes masteropleidingen aan dankzij de behaalde 71 punten.

Topopleiding

De masteropleiding wiskunde van Fontys lerarenopleiding Sittard is met een score van 78 punten niet alleen de beste van 9 opleidingen in Nederland, maar mag zich nu ook Topopleiding noemen. Opleidingen die van de Keuzegids meer dan 76 punten krijgen, ontvangen namelijk het predicaat Topopleiding en mogen dit kwaliteitszegel dragen.

De uitslag van de Keuzegids Masters 2018 is voor ons extra bijzonder, omdat het de eerste keer is dat de masters zijn opgenomen in de Keuzegids sinds de start van de opleidingen in 2015.

Ontzettend trots

In 2014 startte Fontys Hogeschool Sittard met het opzetten van de verschillende masteropleidingen.

“Studenten konden bij ons al diverse tweedegraadsopleidingen volgen en er waren kaders, maar verder nog niets”, vertelt Kevin de Bruijn, coördinator van de master wiskunde. “We zaten vol ideeën en kregen alle ruimte om de nieuwe masteropleidingen vorm te geven. In 2015 zijn we gestart met de eerste groepen eerstejaars.”

Er is ontzettend hard gewerkt aan de uitvoering en doorontwikkeling. Nu, 2,5 jaar later, heeft Fontys lerarenopleiding Sittard een geslaagde visitatie achter de rug en worden we beloond met een prachtig kwaliteitszegel.

Teamleider Bèta Jos van den Broek: “We waren al trots op wat we hebben neergezet. De uitslag van de Keuzegids Masters 2018 is voor ons nog eens extra bijzonder, omdat de goede score mede tot stand is gekomen dankzij de goede beoordeling van onze studenten.”

Over de masteropleidingen

Met onze masteropleidingen versterken we de vakinhoudelijke en vakdidactische bekwaamheden van onze studenten, waarbij academische literatuur wordt gebruikt. De vakdidactiek vertaalt de inhoud naar de lespraktijk. Bovendien zorgt de vakinhoud voor uitbreiding van kennis op expertniveau: onze eerstegraders bieden vanuit een helicopterview de leerstof aan leerlingen in de bovenbouw van havo en vwo aan. Meer informatie.

Over Fontys lerarenopleiding Sittard

Fontys lerarenopleiding Sittard is een kleinschalige hogeschool binnen het grote Fontys. Studenten leren elkaar snel kennen en voelen zich snel thuis bij onze opleiding. Ons gebouw beschikt over prima studiefaciliteiten en de docenten zijn makkelijk bereikbaar. We zien studenten al snel als aankomend collega en dat schept een speciale band. Niet voor niets scoort onze lerarenopleiding in Sittard op studenttevredenheid het hoogst! Meer informatie.

Wil je meer weten over de masteropleidingen binnen de Fontys? Kijk voor het volledige onderwijsaanbod op fontys.nl/educatie.