juni

Fontys huisregels en ordemaatregelen

huisregels

Sinds de vorige versie van de huisregels (2007) is de Fontys organisatie veranderd. Ook zijn of worden wettelijke regels van toepassing (met betrekking tot gezichts-bedekkende kleding en met betrekking tot roken). Deze twee aanleidingen hebben geleid tot een aanpassing van de huisregels.

Op 14 mei jl. heeft de CMR instemming verleend aan een wijziging van de Fontys huisregels en ordemaatregelen. Deze regels zijn nodig om te zorgen voor de veiligheid van iedereen die op de terreinen en in de gebouwen van Fontys aanwezig is (studenten, medewerkers en derden), maar ook om de orde te kunnen bewaren. Wanneer iemand die zich op de terreinen en/of in de gebouwen van Fontys bevindt zich niet aan de huisregels houdt, kunnen (orde)maatregelen volgen. Deze maatregelen zijn gebaseerd op het bepaalde in het Studentenstatuut Fontys en de cao-hbo (voor medewerkers). Voor derden zijn de maatregelen gebaseerd op het strafrecht.

De nieuwe Fontys huisregels en ordemaatregelen, die per 15 juni 2020 gelden, lees je in de download, rechtsboven bij dit bericht.

Auteur: Jessy Kouwenberg