februari

Fontys Hogeschool Pedagogiek organiseert Pedagogiek in Beeld 20 maart 2019

Pedagogiek in Beeld: gezonde seksuele ontwikkeling van kinderen

Pedagogiek in Beeld 20-3-19

Op woensdagavond 20 maart a.s. organiseert Fontys Hogeschool Pedagogiek Eindhoven in samenwerking met studievereniging WATOTO een ‘Pedagogiek in Beeld’ bijeenkomst. In het kader van de Dutch Hapiness Week en de maand van de leuke seks hebben we aandacht voor het thema: gezonde seksuele ontwikkeling van kinderen. De avond is bijzonder interessant voor iedereen die zich wel eens afvraagt wanneer seksueel gedrag bij kinderen en jongeren gezond is en wanneer het ongezond is.

De inleiding wordt verzorgd door onderzoeker Dilana Schaafsma. Zij doet sinds 2009 onderzoek binnen het onderwerp seksualiteit en zal uitleg geven over het onderzoek dat binnen het lectoraat ‘opvoeden voor de toekomst’ plaatsvindt. Hierna zal Gea Lemmers, als trainer van de methode ‘Vlaggensysteem’, alle aanwezigen meenemen in de normale seksuele ontwikkeling en hoe dit bespreekbaar gemaakt kan worden. Als inleidend filmfragment is gekozen voor beeldmateriaal dat bij velen bekend zal zijn; een compilatie van een aantal scenes uit ‘De Luizenmoeder’. Naast hilarische herkenning biedt dit materiaal ook aanknopingspunten om met een professionele bril te kijken naar onze rol als (beroeps)opvoeder in de seksuele ontwikkeling van kinderen/jeugdigen.

De avond start om 19.00 uur, met een inloop vanaf 18.30 uur. De locatie is Natlab, Kastanjelaan 500, 5616 LZ Eindhoven. We sluiten de avond af met een informele netwerkborrel. Aanmelden kan via deze link: https://fontys.nl/Algemene-agenda/Pedagogiek-in-Beeld-Gezonde-seksuele-ontwikkeling-van-kinderen.htm

Voor verdere vragen neem gerust contact op met Susanne Sinnige en Naoual Berdhe via: pedagogiekinbeeld@fontys.nl