Pedagogiek in beeld: over kinderen van ouder(s) met psychiatrische- of verslavingsproblemen

Woensdagavond 23 mei organiseert Fontys Hogeschool Pedagogiek in samenwerking met Studievereniging WATOTO, een ‘Pedagogiek in beeld’ over het thema ‘kinderen van ouders met psychiatrische- of verslavingsproblemen’. Tijdens deze avond in het Natlab in Eindhoven wordt de documentaire ‘Naomi’s geheim’ getoond. Hiermee wil Fontys Hogeschool Pedagogiek aandacht vragen voor kinderen/jongeren van ouders met psychiatrische- en/of verslavingsproblemen.

De documentaire ’Naomi’s geheim’ gaat over het verhaal van Naomi wiens moeder in een psychiatrische instelling woont. Naomi en documentairemaakster Saskia Gubbels zullen deze avond aanwezig zijn en hun verhaal vertellen. Daarnaast geven Klien v.d. Burgt (steunpunt Mantelzorg Verlicht) en Anouschka van Eijk (wetenschappelijk onderzoeker van dit thema bij Fontys Hogeschool Pedagogiek) hun visie vanuit pedagogisch en wetenschappelijk perspectief.

In de pedagogiek staat het kind altijd centraal. Het opgroeien voor kinderen/jongeren bij een ouder met psychiatrische of verslavingsproblemen is een uitdaging en het is belangrijk dat hier meer bekendheid/begrip voor komt. Wat doet het met een kind/jongere om op te groeien bij een psychiatrische of verslavingsgevoelige ouder? Wat kan een pedagoog hierin betekenen?

Aanmelden en meer informatie
Deze avond is bedoeld voor professionals en ervaringsdeskundigen of mensen die meer willen weten over dit onderwerp. Toegang is gratis; aanmelden is verplicht en kan via deze link.

Voor verdere vragen neem gerust contact op met Susanne Sinnige of Maaike Greutink via: pedagogiekinbeeld@fontys.nl.

Natlab, Kastanjelaan 500, 5616 LZ Eindhoven

18.30 uur - inloop