december

Fontys Future Spot

Samen werken aan maatschappelijke vraagstukken in onderwijs en onderzoek

ffs2

Onderzoekers, docenten en studenten laten tijdens het Fontys Future Spot event op woensdag 29 januari in Eindhoven zien welke projecten zij uitvoeren op de thema’s Health, Learning Society, Smart Society, High Tech Systems and Materials en Creative Economy. Bedrijven uit de regio krijgen de gelegenheid om in gesprek te gaan met onze onderzoekers over hoe we vraagstukken met behulp van praktijkgericht onderzoek kunnen omzetten naar direct toepasbare oplossingen. Daarnaast tonen derde- en vierdejaars studenten de projecten die zij hebben uitgevoerd tijdens hun minor.

De Brainportregio is een van de slimsten van de wereld. Technologie, design en kennis vormen het dna van deze streek. De studenten van nu gaan in de toekomst proactief bijdragen aan een innovatieve en duurzame samenleving. Maar ook nu al maken onze studenten, docenten en onderzoekers impact op de regio. Daarvoor is het noodzakelijk dat zij TEC-kennis en -vaardigheden ontwikkelen.

Betekenisvol
TEC staat voor Technology, Entrepreneurship en Creativity. Wie over TEC-kennis en -vaardigheden beschikt, heeft oog voor maatschappelijke innovatie, verdiept zich in technologische vraagstukken, durft te ondernemen en zoekt op een creatieve manier de samenwerking met anderen. Fontys streeft ernaar dat iedereen met zijn eigen talenten, kennis en vaardigheden betekenisvol is. Studenten en onderzoekers werken aan maatschappelijke vraagstukken (van het bedrijfsleven of het onderwijs) waardoor zij de mogelijkheid hebben om nu al een waardevolle bijdrage te leveren aan de maatschappij. Een deel van deze bijdrage is te zien op het Fontys Future Spot event. Meer informatie over het event en aanmelden kan via deze link.

Fontys Future Spot
Datum: woensdag 29 januari