maart

Opleidingsaanbod master Medical Imaging/Radiation Oncology vergroot

MIRO foto Inholland

Drie postbachelors uit het MBRT-aanbod van Fontys Pro Health zijn voortaan geaccrediteerde keuzemodulen van de Master Medical Imaging/Radiation Oncology (MIRO) van Inholland. Dit betekent dat masterstudenten van Inholland in de vrije keuzemodule kunnen kiezen voor een postbachelor van Fontys. Deze modulen zijn voor studenten een mooie toevoeging aan het huidige aanbod. Voor Fontys en Inholland is het een samenwerking waar beide partijen de vruchten van plukken.

Eenmaal aan het werk als Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundige (MBB’er), kun je er voor kiezen om bij Inholland de master Medical Imaging/Radiation Oncology (MIRO) te volgen. Studenten die deze masteropleiding bij Inholland doen, kunnen vanaf nu kiezen uit een ruimer aanbod van modulen voor het keuzedeel, dat in totaal 30 ECTS van de masteropleiding bedraagt. MRI was al een keuzemodule en hier zijn nu Interventieradiologie en MR Guided Radiotherapy bijgekomen.

Borgen optimale zorgverlening
De masteropleiding van Inholland leidt op tot advanced practitioners, MBB’ers die in het werkveld een cruciale rol kunnen spelen bij het borgen van optimale zorgverlening. Ook voor afgestudeerde alumni van Fontysopleiding MBRT is het een interessante vervolgstap. Thom Roding, Teamleider MBRT en masteropleiding Medical Imaging Radiation Oncology bij Inholland over de meerwaarde van de samenwerking tussen beide hogescholen: “Vanuit de bacheloropleiding MBRT werken we al langer samen met Fontys. Ik ben van mening dat je op die gebieden waar de markt relatief klein is, beter kunt samenwerken en niet alles dubbel moet aanbieden. Samenwerken maakt je als opleiding sterker en het is mooi om in gezamenlijkheid een bijdrage te leveren aan de positionering van de advanced practitioner MBB’er in het werkveld.”

Aantrekkelijker
Vanuit de bacheloropleiding zitten de opleidingen MBRT al decennia gezamenlijk in het Landelijk Opleidingsoverleg (LOO) en ook op het gebied van internationalisering hebben Inholland en Fontys al jarenlang nauwe contacten. Voor MBB’ers uit het zuiden van Nederland wordt het door deze keuzemogelijkheid aantrekkelijker om de masteropleiding van Inholland te gaan doen, omdat een deel van het programma in Eindhoven gevolgd kan worden.

Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Brechtje Poelman, consultant Fontys Pro Health, b.poelman@fontys.nl

Auteur: Rianne van Hoek