oktober

Fontys actief bij Dutch Design Week

ddw2017

Van 21 - 29 oktober vindt in Eindhoven de Dutch Design Week (DDW) plaats. Het grootste designevenement van Noord-Europa presenteert dan werk en concepten van ruim 2500 ontwerpers aan meer dan 295.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Verspreid over zo’n honderd locaties door de hele stad, organiseert en faciliteert DDW onder andere tentoonstellingen, lezingen, prijsuitreikingen, netwerkbijeenkomsten, debatten en festiviteiten.

DDW onderscheidt zich van andere designevenementen door zich te concentreren op ontwerpen voor de toekomst. Hoewel tijdens het evenement alle denkbare disciplines en aspecten van design aan bod komen, ligt de nadruk op experiment, vernieuwing en cross-overs. Bijzondere aandacht gaat jaarlijks uit naar werk en ontwikkeling van jong talent. Het is dan ook logisch dat Fontys studenten en medewerkers een aantal activiteiten verzorgen. De redactie van Bron gaf een eerste aanzet. Maar er is nog meer.

Fontys Educational Designers
Studenten van Fontys minor Embrace Technology Entrepreneurship and Creativity staan de hele week op het Eindhovense stadhuisplein om hun projecten te laten zien aan bezoekers van de DDW. Als onderdeel van het World Design Event zijn er een aantal zeecontainers ingericht als werkplaats/showroom. De studenten hebben in groepen gewerkt aan een betekenisvolle oplossing voor een lokaal probleem of een lokale uitdaging. Voor het oplossen van deze challenge richten zij zich op een specifieke technologie: intelligent licht. Er zijn verrassend innovatieve concepten te bewonderen. Twijfel niet en bezoek de studenten om meer te weten te komen over hun oplossingen.

Network Applied Design Research (NADR)
Tijdens de Dutch Design Week 2017 presenteert het Network Applied Design Research (NADR) dit jaar opnieuw gezamenlijk een reeks van 10 innovatieve onderzoeksprojecten op de tentoonstelling Work in Progress. Er valt van alles te beleven: maak je eigen 3D-design in een bakfiets-lab, kijk wat je met een oud ArenA-stoeltje kunt doen, test een multiculturele stroopwafel in de pop-up store en laat vooral je mening horen! En, laat je vooral gratis inspireren, als student, docent of (zorg)professional! Tevens is er op dinsdag 24 oktober een toelichting op alle getoonde projecten.

Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid
Thema avond op maandag 23 oktober: Virtual Healthcare - Hoe speelt VR een rol bij vraagstukken in zorg? Meer info

​Auteur: Jessy Kouwenberg