oktober

Fontys ACI met 100 studenten en docenten actief op Amsterdam Dance Event

WhatsApp Image 2016-10-21 at 15.33.02 (2)

Fontys Academy for Creative Industries (Fontys ACI) reist dit jaar met een record-delegatie af naar het Amsterdam Dance Event (ADE) van 17 tot en met 21 oktober. Bijna 100 studenten en docenten zijn voor of achter de schermen actief tijdens de grootste conferentie over elektronische muziek en het grootste indoor clubfestival ter wereld. Tientallen andere studenten zitten daarnaast als bezoeker in de zaal.

De samenwerking tussen ADE en Fontys ACI laat zich vooral zien op de subconferentie voor studenten en jonge professionals: ADE University, waarvan ACI educatiepartner is. Van 17 tot en met 19 oktober zijn 35 studenten en 5 docenten van de minor Dance Industry actief in het Generator Hostel, de locatie van ADE University. De studenten overnachten daar ook.

Vier teams van minorstudenten ontwikkelen momenteel een ‘eigen’ panel voor ADE University, rond thema’s als ‘De invloed van social media op jonge danceartiesten’, ‘Het gebruik van Augmented Reality in de dance’ en ‘De kracht van de Spotify-playlist’. De rest van de minorgroep helpt in de productie of draait mee in een crossmediaal redactieteam, dat voor, tijdens en na ADE University content maakt en post. Ook IEMES TV krijgt daarin een rol.

Nog eens 90 IEMES-studenten (met name eerste- en tweedejaars) en een handvol docenten zitten als bezoeker in de zalen van ADE University.

Ook op de andere subconferenties van ADE zijn veel IEMES-studenten actief. Ongeveer 50 eerstejaars helpen voor hun WORK-programma als vrijwilliger in onder meer de productie, hospitality en logistiek. Ieder van hen draait minimaal 2 dagen mee.

De ACI studenten zijn te volgen op Instagram (fontys_aci).

Auteur: Ingrid Oonincx