oktober

Fontys aantrekkelijkste werkgever in categorie hoger onderwijs

MT500 cover

De MT500 is het verslag van een jaarlijks onderzoek naar reputatie van Nederlandse bedrijven en niet-commerciële organisaties onder andere uit het hoger onderwijs. Het onderzoek is uitgevoerd door het Centre for Business Innovation van de Erasmus Universiteit Rotterdam. In totaal vulden 1.601 managers, beslissers en leidinggevenden de vragenlijst volledig in. Het onderzoek richt zich op een viertal criteria: Klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering en aantrekkelijke werkgever.

In de categorie universiteiten en hogescholen staan zeven universiteiten en drie hogescholen in de overall top 10. Fontys is met de zesde plek de tweede hogeschool in deze top. Op het onderdeel ‘aantrekkelijke werkgever’ scoren we als beste en daar zijn we trots op!

De respondenten geven Fontys een hoge score als het gaat om onderwerpen als doorgroeimogelijkheden, begeleiding studenten en zelfontplooiing. Dit betekent dat onze speerpunten en doelstellingen op gebied van studiesucces en talentontwikkeling worden herkend. Programma’s zoals GrOw, FLP, SCOPE, Management- en Docent Event, waar Fontys medewerkers worden geïnspireerd om zich verder te ontwikkelen, dragen hieraan bij. Maar ook Academy Studiesucces waarin medewerkers elkaar inspireren en informeren als het gaat om studiesucces. Niet alleen wij als medewerkers ervaren deze faciliteiten van Fontys, ook in het onderwijs-werkveld ziet men Fontys daardoor als meest ‘aantrekkelijke werkgever’.

Auteur: dienst M&C/dienst P&O