mei

Fiets je ook mee voor Longfonds?

Infomonitoren-Staand-V2-1

De Brainportregio wordt steeds drukker en het wegennetwerk slibt dicht. Dat leidt tot files, parkeerproblemen en luchtvervuiling. Het goede nieuws is, als Fontyscommunity kunnen we daar een positieve invloed op hebben. De oplossing ligt in slimmer reizen. Door als Fontyscommunity andere keuzes te maken creëren we impact. Andere keuzes die leiden tot verminderen en verschonen, in lijn met onze eigen Mobiliteitsagenda. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de bereikbaarheid, de leefbaarheid en de luchtkwaliteit van de regio.

We attenderen je daarom graag op de campagne “fietsen voor lucht” van Brainport Bereikbaar. Van 11 mei tot 30 juni nemen verschillende werkgevers en gemeenten in de Brainport Regio deel aan deze regionale fietschallenge. Ook als Fontysmedewerker kun je, geheel vrijblijvend, deelnemen aan deze challenge die gekoppeld is aan een goed doel. Hoe meer kilometers we regionaal fietsen, hoe meer geld er opgehaald wordt voor Longfonds. Waarom Longfonds? Astma is de meest voorkomende chronische kinderziekte in Nederland, en 20% van de kinderen krijgt astma door ongezonde lucht. Door te fietsen voor gezonde lucht helpen we astma bij kinderen voorkomen!

Jij kiest hoe je reist! En jij kiest of je meedoet. Ons gezamenlijke doel is 20.000 kilometer fietsen door Fontysmedewerkers. Al onze fietsritten tellen mee! Dus kom op de fiets naar de campus, ga op de fiets boodschappen doen of pak de fiets naar je sportvereniging. Hoe meer kilometers we samen fietsen, hoe meer geld er gedoneerd wordt aan Longfonds door de Brainportregio.

Hoe doe je mee?
Download* de SJEES-app in de appstore of playstore en voer de activatiecode ‘Fontys Fietst' in om in de Fontysomgeving terecht te komen. Je kunt, indien gewenst, ook als individu deelnemen. Jouw fietskilometers worden automatisch geregistreerd. Heb je hulp nodig met installeren of heb je vragen over de actie? Lees de FAQ via Support - Brainport Bereikbaar of neem contact op met de supportdesk van Brainport Bereikbaar: support@sjees-app.nl

*Neem de privacyvoorwaarden goed door. Deelname is op eigen verantwoordelijkheid. De app registreert werk- en privéritten en draait automatisch op de achtergrond. Je ritgegevens worden gebruikt voor de fietschallenge en geaggregeerd voor regionaal onderzoek naar reisgedrag door Brainport Bereikbaar.

Auteur: Kim de Veer