juli

Eten en drinken in het nieuwe schooljaar

kantine3

Lege klaslokalen, vergaderruimtes en kantines. Door de Covid-19-uitbraak sloten we half maart onze deuren voor studenten en medewerkers. We studeren of werken vanuit huis. De versoepeling van de maatregelen maakt het mogelijk dat we in het nieuwe schooljaar weer beperkt in de Fontys gebouwen kunnen studeren en werken. Veel is anders in onze gebouwen. Voor jouw en onze veiligheid houden we ons aan regels en richtlijnen. Maar hoe zit het met eten en drinken? Kun je nog iets kopen of moet je je eigen broodtrommel meenemen?

Aangepast eten en drinken door Covid-19
Bij de start van het nieuwe schooljaar is er geen catering in de kantines vanwege Covid-19. Wel zijn er warme dranken beschikbaar in de koffiemachines, en kun je gebruik maken van de automaten voor fris en snacks.

Contract opgezegd door cateraar Sodexo
Ook voor onze cateraar Sodexo heeft Covid-19 gevolgen. Cateraar Sodexo heeft daarom de overeenkomst met Fontys voortijdig per 1 september opgezegd.

Nieuwe invulling op het gebied van eten en drinken
Na de opzegging van het contract door Sodexo is Fontys genoodzaakt om een nieuwe invulling te gaan geven op het gebied van eten en drinken. Daarom zijn de voorbereidingen hiervoor direct gestart. Vanwege de Covid-19crisis en de grote veranderingen in onderwijscatering is het noodzakelijk tot een plan voor eten en drinken voor de Fontys locaties te komen dat toekomstbestendig is. Fontys kent een grote verscheidenheid aan locaties met studenten en medewerkers met verschillende behoeften ten aanzien van eten en drinken. De vraag vanuit de studenten en medewerkers is de laatste jaren veranderd. Daarbij is de vraag hoe de markt van eten en drinken in onderwijsinstellingen er na Covid-19 uitziet. Er is een projectteam opgesteld om verschillende toekomstscenario’s vast te stellen en voor het best passende scenario een aanbesteding te houden. Gedurende de overbruggingsperiode biedt Fontys alternatieve oplossingen om eten en drinken te faciliteren.

Meer informatie
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem contact op met infopunt-eten-drinken@fontys.nl.

Auteur: Nancy van Amstel