november

Enthousiaste reacties op nieuwe onderkomen Techniek en Innovatie op TU/e-campus

opening-627302

Tijdens een drukbezochte bijeenkomst opende de commissaris van de Koning Wim van de Donk donderdagmiddag het nieuwe onderwijsgebouw van Hogeschool Engineering, Hogeschool voor Toegepaste Natuurwetenschappen en Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek op de TU/e-campus. Tevens werd de naam van het voormalige TNO-gebouw bekend gemaakt: Nexus, Latijn voor 'verbinding'. En dat is ook precies wat Fontys beoogt.

Fontys is open
Fontys is een open kennisinstelling die in verbinding wil staan met de samenleving, met bedrijven en instellingen. Ook de studenten worden uitgedaagd om verbindingen aan te gaan, met elkaar, met hun docenten en het werkveld om zo impact te maken. De locatie van het gebouw op de TU/e-campus draagt bij aan de versterking van de relatie tussen Fontys en de TU/e. De aanwezigheid van Summa, dat ook haar techniekopleidingen naar de TU/e-campus verhuist, zorgt voor een grote techniekcampus waar mbo, hbo en wo samen kunnen werken aan talentontwikkeling en impact.

Tot dat laatste, talentontwikkeling en realiseren van impact, riep de commissaris op. Om relevant te blijven en over voldoende goed gekwalificeerd personeel te beschikken is hoogwaardig onderwijs en onderzoek op alle niveaus noodzakelijk.

In dit filmpje komen onze partners aan het woord over de betekenis van Fontys voor de regio

Bron publiceerde dit artikel over de opening.

Auteur: Mascha Arts