Eindhoven,
oktober

Eindhoven Marathon in goede handen bij Fontys

In het Eindhovense Parktheater hebben Golazo Sports SX en Fontys maandagavond hun samenwerking rondom de Eindhoven Marathon opnieuw bekrachtigd tot en met de editie van 2020. Namens Fontys plaatsten directeur Sporthogeschool Matty van Est en directeur Economische Hogeschool Tilburg Joris Fiers, hun handtekening. Namens Eindhoven Marathon tekende directeur Edgar de Veer.

In deze samenwerkingsovereenkomst komen Golazo en Fontys overeen dat studenten van de opleidingen Sportkunde, SPECO en Fysiotherapie participeren in de organisatie, de communicatie en deelnemer-begeleiding (sportmassage) van het Eindhovense evenement. Daarnaast doen de lectoraten van de Fontys-instituten al gedurende enkele jaren onderzoek naar onder meer typologieën van lopers (Waarom lopen lopers?) en de economische impact van de marathon op de stad Eindhoven.

Theatertalkshow
De ondertekening vond plaats in het Parktheater waar aansluitend de theatertalkshow De Aanloop zijn première had. Ondersteund door side-kick en sportprofessor Steven Vos,  ging presentator Leon van der Zanden met tal van onderzoekers, ondernemers, lopers én de zaal, in gesprek. Cabaretier Pieter Jouke liep de gehele voorstelling op het podium, op een loopband, en legde circa 25 kilometer af.

Auteur: M&C Sporthogeschool