Eindhoven,
december

Eerste online International Week; een gewaardeerd event

r

Elk jaar organiseren een aantal collega’s binnen het domein Mens en Maatschappij een internationale week. Op 9 november ging de Fontys Internationale Week met het thema Happiness for the next generation van start. Dit jaar hebben we vanwege Covid-19 besloten om dit event online te laten plaats vinden. We zijn er trots op dat we deze uitdaging zijn aangegaan en hopen dat velen ons zullen volgen.

We zijn deze week gestart met een opening in kleine groepen, elke deelnemer heeft iets meegenomen dat kenmerkend is voor zijn/haar cultuur. Zo nam onze Deense partner Lego mee en zorgde onze directeur voor een typisch Nederlands gebruiksvoorwerp: de kaasschaaf.

Aansluitend luisterden we naar de lezing van Richard Layard. Vanwege een online editie waren we in de gelegenheid om een internationale spreker uit te nodigen. Professor Layard is een Britse econoom en hoogleraar aan The London School of Economics. Daarnaast heeft hij het boek ‘Can We Be Happier?’ geschreven, dat mooi aansluit op het thema.

Op dinsdag 10 november stonden de workshops op de agenda. Deze werden gepresenteerd door diverse collega’s uit het domein Mens en Maatschappij. Tijdens de workshops zijn vooral de thema’s binnen IT, happiness en opvoeding voorbij gekome

Een doel van deze week is om partners, collega’s en studenten met elkaar in contact te brengen. Ook in deze online editie is dit gelukt. Onze partners geven aan dat zij het zeer weten te waarderen dat de studenten betrokkenheid tonen bij internationale events.Ook dit jaar hebben we weer veel van elkaar geleerd, hebben er waardevolle gesprekken plaats gevonden en zijn er nieuwe contacten ontstaan. Voor Fontys studenten is een internationale week een heel mooie gelegenheid om internationale ervaringen op te doen vanuit thuis (internationalisation@home).

Wil je voor onze volgende editie een (online) workshop verzorgen of bijwonen, meld je dan alvast aan via: hrmandpinternational@fontys.nl

auteur: Marjolein Nispeling