september

Een kijkje in de wereld van… Studentondernemer Mike Kwaaitaal

mike_kwaaitaal

Studeren én ondernemen? Binnen Fontys Hogescholen is dit tegenwoordig veel beter combineerbaar. Studenten kunnen binnen hun opleiding meer ruimte krijgen om ook tijd over te houden voor hun eigen onderneming. Dit kan in de vorm extra tijd, aangepaste aanwezigheidsplicht en stages in het eigen bedrijf. Daarnaast kunnen studenten vanuit het Fontys Centrum voor Ondernemerschap ook begeleiding krijgen in de vorm van coaching en toegang tot netwerken. Dit is belangrijk zodat studenten hun studie niet stop hoeven te zetten maar hun onderneming én studie aandacht kunnen geven.

Mike Kwaaitaal & de Fontys studentondernemersregeling

Mike Kwaaitaal is vierdejaars student Fontys Digital Business Concepts én eigenaar van Ziecro. Bijna drie jaar geleden besloot Mike om een eigen bedrijf te starten met als doel bedrijven te helpen om meer klanten te krijgen. Zo ontstond Ziecro, het bedrijf dat professionele websites bouwt voor marketingbureaus, MKB bedrijven en andere websitebouwers. Ook biedt Ziecro ondersteuning aan bedrijven bij aanpassingen aan hun website. Naast het bouwen van websites is Mike ook steeds meer bezig met een gedeelte E-commerce.

Mike had niet direct de voorkeur om stage te lopen binnen zijn eigen bedrijf. Maar heeft voornamelijk de regeling aangevraagd om extra coaching te krijgen, gebruik te maken van masterclasses op het gebied van ondernemerschap en meer ruimte te krijgen binnen zijn studie.

Benieuwd naar zijn ondernemersverhaal? Wij hebben het vastgelegd op beeld! Neem jij een kijkje? Klik op onderstaande afbeelding om het filmpje te bekijken!

Komende maand zullen wij jou iedere week een kijkje geven in de wereld van een Fontys studentondernemer! Volg onze kanalen (website, Facebook, LinkedIn) en wie weet zie jij nog een bekend gezicht in de serie! Meer weten over de mogelijkheden van de studentondernemersregeling? Kijk dan eens op www.fontys.nl/cvo.

Auteur: Irene Vriezen